ارتباط تصویر برند با عشق به برند و وفاداری به برند در محصولات ورزشی شرکت های نایک و آدیداس از دیدگاه مشتریان ورزشی شهر اردبیل
1396/01/28 21:25:58
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : محبوب شیخعلی زاده
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های محبوب شیخعلی زاده
هدف تحقیق حاضر بررسی ارتباط تصویر برند با عشق به برند و وفاداری به برند در محصولات ورزشی شرکت های نایک و آدیداس از دیدگاه مشتریان ورزشی شهر اردبیل بود. این تحقیق از نوع کابردی و به روش توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه مصرف کنندگان کالاهای ورزشی نایک و آدیداس شهر اردبیل بود و نمونه آماری در این تحقیق بر اساس جدول کرجسی و مورگان 217 نفر تعیین شد. بر اساس اهداف از سه پرسشنامه 23 گویه ای تصویر برند واهی و پسوان(2006)، پرسشنامه 80 گویه ای عشق به برند اصلاح شده آلبرت (2010) و پرسشنامه 25 گویه ای وفاداری به برند پاویلس، اد کرکین و ون دن برینک(2006) جهت جمعآوری اطلاعات استفاده شد که پایایی آنها به ترتیب 94/0، 91/0 و 80/0 بدست آمد. جهت آزمون فرضیه ها از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد. بین تصویر برند با عشق به برند(000/0=p ؛ 71/0r=) و وفاداری به برند (000/0=p ؛ 59/0r=) در محصولات ورزشی نایک و آدیداس ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین بین همه مولفه های تصویر برند با عشق به برند و وفاداری به برند رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد (05/0p<). همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که مولفه های تصویر برند به ترتیب به اندازۀ 50 درصد و 34 درصد از تغییرات متغیر عشق به برند و وفاداری را تبیین می کند.