ارتباط ارزش ویژه برند با ارزش ادراکشده و قصد خرید مجدد مشتریان محصولات ورزشی مجید در شهر تبریز
1396/01/28 21:28:40
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : محبوب شیخعلی زاده
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های محبوب شیخعلی زاده
هدف تحقیق حاضر بررسی ارتباط ارزش ویژه برند با ارزش ادراک شده و قصد خرید مجدد مشتریان محصولات ورزشی مجید در شهر تبریز بود. تحقيق حاضر از لحاظ هدف کاربردي و از نظر جمع آوري داده ها توصيفي-همبستگي است. جمع آوري داده ها به شکل ميداني و با استفاده از ابزار پرسشنامه انجام می شود. جامعه آماری کلیه مشتریان محصولات ورزشی مجید در شهر تبریز بود که بصورت جامعه نامحدود در نظر گرفته شد. 400 پرسشنامه به روش تصادفی ساده بین مشتریان جامعه مورد نظر توزیع شد و در مجموع 266 پرسشنامه کامل برگشت داده شد. براساس اهداف از سه پرسشنامه ارزش ویژه برند دانسو و یو(۲۰۰۱) و پرسشنامه ارزش ادراک شده آگرت و یولاگا(۲۰۰۰) و قصد خرید پارک و همکاران (۲۰۰۸) جهت جمع آوری داده ها استفاده شد. جهت آزمون فرضیه ها از تحلیل معادلات ساختاری(SEM) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد بین ارزش ویژه برند با ارزش ادراک شده (000/p=0؛ 77/0r=) و قصد خرید مجدد (000/p=0؛ 48/0r=) مشتریان محصولات مجید شهر تبریز رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین بین مؤلفههای ارزش ویژه برند با ارزش ادراک شده و قصد خرید مجدد مشتریان محصولات ورزشی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (01/p˂0). نتایج مدل معادلات ساختاری نشان داد که مدل ارائه شده مبنی بر برازش بهتر با داده های مورد نظر این تحقیق می باشد. همچنین نتایج نشان داد ارزش ویژه برند بر ارزش ادراک شده (86/0 =β) و قصد خرید مجدد (66/0 =β) مشتریان محصولات ورزشی اثر مستقیم دارد.