تاثیرکارآفرینی بر ارزش شرکت از طریق تیم های نوآوری و عملکرد متقابل در بنگاه های کوچک و متوسط(SMES)
1396/03/25 09:27:23
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : علوم تحقیقات تهران-یاسوج
تاریخ دفاع : 1394/06/28
اساتید راهنما : دکتر سعید غلامی
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های هاجر امين پور
هدف اين پژوهش مطاله و بررسي تاثیرکارآفرینی بر ارزش شرکت از طریق تیم های نوآوری و عملکرد متقابل در SMES انجام شده. و ارائه راهکارهای مناسب برای مدیران و کارآفرینان درجهت انجام فعالیتهای کنونی و آينده است. اين تحقيق به روش توصيفي-پیمایشی، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته 38سوالی انجام گرفته است. جامعه آماري در بررسي توصيفی- پیمایشی كليه مدیران عامل و مدیران کارآفرین شرکت های کوچک و متوسط است.که از روش تمام شماری تعداد نمونه 180 نفر انتخاب گردیدند. ضريب پايايي آن از طريق شاخصآلفاي كرونباخ 821/0محاسبه گرديد. اين پرسشنامه در مقياس ليكرت 5 گزينه¬اي تنظيم شده و طيف آن شامل بسيار زياد با نمره 5، زياد با نمره 4، متوسط با نمره 3، و كم با نمره 2 ،خيلي كم با نمره 1، بوده است. تجزیه و تحلیل استنباطی داده¬های تحقیق،بهمنظور بررسی فرضیات پژوهش صورت پذیرفته، که این امر از طریق مدلیابی معادلات ساختاری و با استفاده از از نرم افزار Amos انجام می¬گیرد. همچنین آزمونT مقایسه میانگین یک نمونه،آزمونT مقایسه میانگین دو نمونه مستقل، آنالیز واریانس یک¬طرفه،آزمون رتبهبندی فریدمن، آزمون تعقیبی ویلکاکسون جهت ارائه یافته¬های جانبی تحقیق و با استفاده از نرمافزار 21Spssمورد استفاده قرار گرفته است. يافته¬هاي پژوهش نشان داده که بین همه به جز کارآفرینی و تیم نوآور ارتباط معنی¬داری وجود دارد.نتایج آزمون آنالیز واریانس یکطرفه نشان می¬دهد که در هیچکدام از متغیرهای چهارگانه، اختلاف معناداری مختلف وجود ندارد.نتایج آزمون wilcoxon که رتبه چهار متغییر تحقیق راکه دارایی رتبه متفاوتی بودن مورد بررسی قرار داده که ارزش شرکت بیشترین و کارآفرینی کمترین مقدار بوده است.و نوآوری و عملکرد متقابل از نظر پاسخگویی در حد یکسانی ،و در بقیه موارد متفاوت بودند.