مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : آزاد اسلامی واحد مرند
تاریخ دفاع : 1394/12/24
اساتید راهنما : محمدباقر سرداری
اساتید مشاور :
اساتید داور : اکبر سلیمان نژاد حسین بقائی
مشاهده سایر پایان نامه های نسترن داداش زاده
پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه سبک هاي هويت (سبک اطلاعاتي، هنجاري و سردرگم) و صميميت اجتماعي در دانش آموزان دختر دبيرستاني شهر ماکو صورت گرفت. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر ماکو بودند. 265 دانش آموز با استفاده از جدول مورگان به روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب شدند و به پرسشنامه هاي سبک هاي هويت برزونسکي و صميميت اجتماعي ميلر پاسخ دادند. برای بررسی روایی ابزارها از نظر متخصصان استفاده شد. پایایی پرسشنامه ها با آلفای کرونباخ بررسی شد و مقدار آلفای محاسبه شده برای کل پرسشنامه سبک های هویت 89/0 بوده و نیز برای سبک اطلاعاتی 90/0 برای سبک هنجاری 88/0 برای سبک سردرگم/ اجتنابی 89/0 می باشد. برای صمیمیت اجتماعی 83/0 به دست آمد. داده ها با همبستگی پیرسون و رگرسیون تحلیل شدند. نتايج نشان داد که صميميت اجتماعي با سبک هاي اطلاعاتي، هنجاري و تعهد رابطه مثبت و معنادار، و با سبک سردرگم رابطه منفي دارد. نتايج تحليل رگرسيون سلسله مراتبي نشان داد که متغيرهاي پايه تحصيلي، سبک هاي هويت اطلاعاتي، سبک هنجاري و تعهد پيش بين کننده هاي معنادار صميميت اجتماعي هستند.