مقطع : دکتری
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما :
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های اکبر حيدري
واژگان کلیدی: گردشگری ورزشی، وفاداری به مقصد، کیفیت خدمات، ورزشگاه آزادی، تهران، ایران چكيده امکان بازگشت و تقاضای مجدد گردشگران بستگی به میزان رضایت آن‌ها ازمقصد دارد و تأمین رضایت آن‌ها به نوبه خود وفاداری آن‌ها را به مقصد افزایش خواهد داد. هدف اصلی این تحقیق طراحی و تبیین الگوی وفاداری به مقصد گردشگران ورزشی فوتبال در تهران بود که به صورت توصیفی- تحلیلی است و به صورت میدانی انجام گرفت. اطلاعات مورد نیاز پژوهش از روش کتابخانه‌ای و پیمایش گردآوری بدست آمد و ابزار آن پرسشنامه محقق ساخته و به صورت سؤال بسته پاسخ بود که پس از تأیید روایی (با نظر سنجی از متخصصان) و پایایی (با تحقیق راهنما) آن برای ارائه به گردشگران ورزشی استفاده شد. در این پژوهش از روش نمونه گیری احتمالی از نوع تصادفی ساده استفاده شد. پژوهشگر در محل برگزاری چندین رویداد مهم فوتبال پایتخت بین تیم‌های مطرح لیگ برتر حاضر و با ارائه پرسشنامه به تماشاگران (15-50 ساله) که یک یا چند شب را در تهران برای رویداد ورزشی ساکن بودند، داده‌های لازم را برای تجزیه و تحلیل گردآوری نمود. در این پژوهش، اطلاعات خام حاصل از سؤالات بسته پرسشنامه با استفاده از روش‌های آماری توصیفی (فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد) و برای طراحی و تدوین مدل از مد ل یابی معادلات ساختاری (SEM) با استفاده از نرم افزار 18/Amos مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. داده‌ها در سطح P<0.05 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج حاصل از مدل سازی معادله ساختاری (SEM) هر سه فرضیه ی این پژوهش را تأیید نمود به طوری که: پژوهش مبنی بر وجود رابطه بین کیفیت خدمات گردشگری ورزشی و وفاداری به مقصد گردشگری گردشگران ورزشی فوتبال در تهران مورد تأیید قرار گرفت.فرضیه دوم پژوهش مبنی بر وجود رابطه بین کیفیت خدمات گردشگری ورزشی و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی مورد تأیید قرار گرفت. فرضیه سوم پژوهش مبنی بر وجود رابطه بین انگاره از مقصد بر وفاداری به مقصد گردشگری گردشگران ورزشی فوتبال در تهران مورد تأیید قرار گرفت. علاوه بر این، در بخش آمار استنباطی مدل مفهومی پژوهش نیز مورد بررسی قرار گرفت و رابطهی سایر متغیرها با یکدیگر نیز مشخص شد؛ به طوری که در بین متغیرها به ترتیب متغیرهای کیفیت خدمات، رضایتمندی و انگاره از مقصد و.... بیشترین تأثیر را بر روی متغیرهای وابسته پژوهش یعنی وفا داری به مقصد گردشگری گردشگران ورزشی فوتبال در تهران می‌گذارد.