مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : علوم تحقیقات محلات
تاریخ دفاع : 1394/07/09
اساتید راهنما : حسین نظری
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های حسین نظری
پژوهش حاضر با هدف بررسی بهینه سازی اجرای طرح ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان، مدیران و مسئولین ناحیه 3 کرج انجام پذیرفت. روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بود.جامعه آماری مورد مطالعه این پژوهش کلیه معلمان، مدیران و مسئولین ابتدایی ناحیه 3 کرج در سال تحصیلی 94-93 که تعداد آنها 1452 نفر بودند. طبق جدول کرجسی و مورگان 302 نفرمعلم، مدیر و مسئول به روش نمونه گیری تصادفی سهمیه ای انتخاب و پرسشنامه بهینه سازی اجرای طرح ارزشیابی توصیفی محقق ساخته که روایی آن مورد تایید و پایایی آن به روش آلفای کرونباخ 91/.محاسبه شده است؛ را تکمیل کردند. نتایج آزمون مجذور کا (خی دو) نشان داد که به طور کلی طرح ارزشیابی توصیفی به خوبی قابلیت اجرایی دارد و وضعیت موجود رضایت بخش است و همچنین طرح ارزشیابی توصیفی در ابعاد فرآیند یاددهی –یادگیری، سیستم ارزشیابی مستمر، امکانات و تسهیلات لازم، ساختار و قوانین نظام آموزشی، عوامل مدیریتی، آموزش معلمان، طراحی آموزشی و برنامه ریزی درسی، تقویت مهارتهای خانواده، نیاز و توان دانش آموزان به خوبی قابلیت اجرایی دارد (01/0 >p).