مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد واحد محلات
تاریخ دفاع : 1396/03/22
اساتید راهنما : دکتر حسین نظری
اساتید مشاور :
اساتید داور : دکترفرهاد شفیع پور
مشاهده سایر پایان نامه های حسین نظری
هدف تحقیق حاضر، بررسی کیفیت سنجی برنامه های آموزشی و تحقیقاتی دانشجویان کارشناسی ارشد واحد محلات بوده است. این مطالب تغییر کند. روش تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نظر اجرا ، توصیفی -پیمایشی بود است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد واحد محلات در سال تحصیلی 96-1395 به تعداد 705 نفر بوده است که نهایتاً تعداد 250 نفر بطور تصادفی برای تحقیق انتخاب شدند. ابزار تحقیق مشتمل بر پرسشنامه محقق ساخته کیفیت سنجی برنامه های درسی استفاده خواهد شد که با طیف پنج¬گزینه¬ای لیکرت طراحی شده است. این پرسشنامه در چهار حوزه اهداف، محتوا، راهبردها و ارزشیابی و شامل 60 سؤال تهیه شده که دانشجویان دوره¬های تکمیلی آن را تکمیل نموده اند. روایی پرسشنامه ها به لحاظ محتوا تأمین شده بدین صورت که از نظرات اساتید و دانشجویان در خصوص گویه های آنها نظر خواهی شده است. ضریب اعتبار آن بر اساس آلفای کرونباخ معادل 91/0 بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t یک متغیره و تحلیل واریانس چند متغیری (آنکوا) ، استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد، متوسط نمرات نگرش و دیدگاه دانشجویان به طور کلی در حد متوسط جامعه است. نظر مشارکت کنندگان دو گروه اساتید و دانشجویان تفاوتی بین کیفیت برنامه های آموزشی و تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد محلات در بعد محتوا با متوسط جامعه نیست ولی کیفیت برنامه های آموزشی و تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد محلات در بعد راهبردهای اجرایی (راهبردهای یاددهی –یادگیری) پایین تر از سطح متوسط جامعه است. کلید واژه ها کیفیت سنجی، اهدافیرنامه درسی، راهبردهای مدیریتی، راهبردهای یاددهی-یادگیری، فعالیت های آموزشی و ارزشیابی آموزشی