تعیین رابطه بین استفاده ازبُردهای آموزشی هوشمند با بهبودعدالت وآرمیدگی آموزشی ادراک شده (مورد مطالعه: معلمان آموزش وپرورش شهرستان محلات )
1396/10/09 21:23:20
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد واحد محلات
تاریخ دفاع : 1396/03/22
اساتید راهنما : دکترفرهاد شفیع پور مطلق
اساتید مشاور :
اساتید داور : دکتر حسین نظری
مشاهده سایر پایان نامه های حسین نظری
چکیده
هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه بین استفاده ازبُردهای آموزشی هوشمند با بهبودعدالت وآرمیدگی آموزشی ادراک شده معلمان آموزش وپرورش شهرستان محلات، بوده است. روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهر محلات در سال تحصیلی 1396-1395 تشکیل داده اند. شیوه نمونه گیری، خوشه ای چند مرحله ای بوده که نهایتاً تعداد 382 نفر از پاسخگویان بطور تصادفی برای پژوهش انتخاب شدند. شیوه ابزار پژوهش سه دسته بوده اند: 1.پرسشنامه محقق ساخته سبک رهبری کلاسی2. پرسشنامه محقق ساخته مشارکت دهی دانش آموزان 3. پرسشنامه محقق ساخته توسعه تدریس خلاقانه. برای جمع آوری اطلاعات، از دو روش کتابخانه ای و میدانی استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و مدل معادله ساختاری استفاده شده است. بطور کلی نتایج پژوهش نشان داد، بین سبک رهبری کلاسی آمرانه با توسعه تدریس خلاقانه، در سطح 05/0 >P رابطه معناداری وجود دارد. بین سبک رهبری کلاسی مشورتی با توسعه تدریس خلاقانه، در سطح 05/0 >P رابطه معناداری وجود دارد. بین سبک رهبری کلاسی عدم مداخله گر با توسعه تدریس خلاقانه، در سطح 05/0 >P رابطه معناداری وجود ندارد. نیز نتایج پژوهش نشان داد، بین مشارکت دهی دانش آموزان با توسعه تدریس خلاقانه در سطح 05/0 >P رابطه معناداری وجود دارد. انگیزه یادگیری، رابطه بین سبک رهبری کلاسی و شیوه مشارکتی را با توسعه تدریس خلاقانه، واسطه گری می کند. همچنین یافته های پژوهش نشان داد، مدل تجربی پژوهش از برازش نسبتاً مطلوبی برخوردار بوده است.
واژه هاي كليدي: عدالت آموزشی، برنامه یاددهی یادگیری، برمه های آموزشی، اهداف تدریس، شیوه های تدریس، وسایل تدریس، فعالیت های تدریس، ارزشیابی تدریس.