تعیین رابطه بین ارتباط اثربخش معلم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (مورد مطالعه: دیدگاه معلمان متوسطه شهرستان محلات سال تحصیلی 95-1394)
1396/10/21 12:50:25
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد واحد محلات
تاریخ دفاع : 1395/05/30
اساتید راهنما : دکتر حسین زارع
اساتید مشاور :
اساتید داور : دکتر فرهاد شفیع پور و دکتر حسین نظری
مشاهده سایر پایان نامه های حسین نظری
پژوهش حاضر، با هدف تعیین ارتباط اثربخش معلم (نمره کل و ابعاد پنجگانه ارتباط همدلی، گشودگی، حمایت گری، مثبت گرایی و عدالت گرایی) با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری کلیه معلمان زن شهرستان محلات در سال 1395 بودند و نمونه آماری شامل50 نفر معلم زن که به روش سرشماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته ی نگرش نسبت به ارتباط اثربخش معلم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. نتایج آزمون t یک گروهی نشان داد که ارتباط اثربخش معلم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد (01/0 >p ) و همچنین نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نیز نشان داد که سن، میزان تحصیلات، رشته تحصیلی و سنوات خدمت بر نگرش پاسخگویان تاثیر ندارد (05/0