بررسی میزان انطباق مدیریت مدارس دوره متوسطه آموزش و پرورش محلات با مولفه های سازمان یادگیرنده از دیدگاه معلمان مدارس متوسطه شهرستان محلات
1396/10/23 22:10:04
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد واحد محلات
تاریخ دفاع : 1395/05/31
اساتید راهنما : عباس محمد طاهری
اساتید مشاور :
اساتید داور : حسین نظری- فرهاد شفیع پور
مشاهده سایر پایان نامه های حسین نظری
هدف از این تحقیق بررسی میزان انطباق مدیریت مدارس دوره متوسطه آموزش و پرورش محلات با مولفه های سازمان یادگیرنده از دیدگاه معلمان مدارس متوسطه شهرستان محلات می باشد. در این تحقیق جامعه آماری مدیران و معلمان متوسطه تعداد 95 نفر می باشد. این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود که نمونه ای 72نفره به شیوه تصادفی طبقه ای از بین ،مدیران و معلمان دوره متوسطه شهرستان محلات ، انتخاب گردید.ابزار اندازه گیری را پرسشنامه 40سؤالی محقق ساخته تشکیل می داد که روایی آن توسط بررسی و تایید کارشناسان و اساتید و پایایی آن از فرمول آلفای کرونباخ برابر 85/0 حاصل شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون tتک متغیره ،آزمون رتبه بندی فریدمن و آزمون ویلکاکسون ،استفاده شد.نتایج حاکی از آن بود که میزان بهره بندی از قابلیت های فردی ، تفکر سیستمی و آرمان مشترک مدارس دوره متوسطه شهرستان محلات ، با توجه به اختلاف میانگین و مفدار آزمون 0.16 ، 0.19 و 0.24 بیش از سطح متوسط قرار دارد و میزان استفاده از یادگیری تیمی و الگو های ذهنی با توجه به اختلاف میانگین و مفدار آزمون 0.02 -و 0.00 کمتر از سطح متوسط برآورد گردید. مقایسه ویژگی های جمعیت شناختی نشان داد که میزان بهره بندی زنان از قابلیت تسلط فردی ( 0.04 ) ، کمتر از مردان ( 0.15 ) است. همچنین میزان برخورداری از بینش مشترک ، در بین معلمان و افراد با مدرک تحصیلی بالاتر از فوق دیپلم ( 0.01 ) ، کمتر از مدیران و افراد با مدرک تحصیلی پایین تر از فوق دیپلم ( 0.40 ) ارزیابی شد. از منظر سابقه کاری پاسخ دهندگان ،افرادی که سابقه کاری آن ها بیش از پنج سال بوده است ، وضعیت کلیه مؤلفه ها را بهتر از کسانی که سابقه کاری کمتری داشته اند ، برآورد نموده اند.