مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : آزاد واحد قائم شهر
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما :
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های ندا حسن پور
در کسب و کار امروزي با رشد استانداردها، توسعه اتوماسیون و تکنولوژي اطلاعات سازمانها در پی ابزارها و نرم افزارهاي گوناگونی براي دستیابی به اطلاعات مورد نیاز خود هستند. هوش تجاري بر جست و جو میان حجم زیادي از داده ها و اطلاعات، استخراج اطلاعات مرتبط و بکارگیري این اطلاعات در تصمیم گیري مدیران سازمان تمرکز دارد. هدف از اجرای تحقیق حاضر تعیین وضعیت هوش تجاری کارآفرینانه در شرکتهای کوچک و متوسط بیوتکنولوژی ایران بوده است. روش تحقیق از نوع کتابخانه ای و میدانی و جامعه آماری 35 شركت كوچك و متوسط در بخش بیوتکنولوژی ایران بوده اند. سپس با جمع‏آوري داده‏ها با استفاده از پرسشنامه ای با 60 سؤال و تحلیل آنها به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شده است. یافته ها نشان داده اند که وضعیت متغیرهای انبار داده، برنامه ریزی منابع انسانی، عامل هوشمند، مدیریت اطلاعات سازمانی، مدیریت دانش در سازمان در حد مطلوبی بوده است و وضعیت متغیرهای داده کاوی، فرایند پردازش تراکم، فرایند تحلیل بر خط، برنامه ریزی منابع کسب و کار، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت زنجیره تأمین، سیستم هوشمند پشتیبانی تصمیم گیری در حد مطلوبی نبوده است. در نهایت نیز نشان داده شد که وضعیت هوش تجاری کارآفرینانه در شرکتهای کوچک و متوسط بیوتکنولوژی ایران در حد مطلوبی نبوده است. در پایان نتیجه گیری شده است که مدیران و دست اندرکاران امر برای پیشبرد فناوریهای نوظهوری مانند بیوتکنولوژی باید به چه موضوعاتی توجه بیشتری داشته یاشند. کلید واژه ها: هوش تجاری- کارآفرینانه- شرکتهای کوچک و متوسط- بیوتکنولوژی