مقایسه صلاحیت حرفه ای و الگوی تدریس مورد استفاده بین معلمان فارغ التحصیل از مراکز تربیت معلم و سایر دانشگاه ها
1393/11/13 16:07:38
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : محقق اردبیلی
تاریخ دفاع : 1393/06/19
اساتید راهنما : دكتر مسعود مرادی و دکتر علی رضایی شریف
اساتید مشاور : دکتر علی خالق خواه
اساتید داور : دکتر علی شیخ الاسلامی
مشاهده سایر پایان نامه های رضا بابایی
هدف این پژوهش مقایسه¬ی صلاحیت حرفه¬ای و الگوی تدریس مورد استفاده بین معلمان فارغ¬التحصیل از مراکز تربیت معلم و سایر دانشگاه¬ها بوده و روش پژوهش علی- مقایسه¬ای بوده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه معلمان مقطع متوسطه¬ی دوره¬ی اول(راهنمایی سابق) شهرستان مرند که تقریبا 638 نفر و تعداد نمونه نیز 265 نفر بوده که به دو صورت نمونه¬گیری تصادفی ساده و تصادفی طبقه¬ای(نسبتی) انتخاب شده¬اند. براي جمع¬آوري داده¬ها از پرسشنامه¬هاي محقق ساخته¬ی صلاحیت حرفه¬ای معلمان و الگوی تدریس و برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از روش¬های آماری فراوانی، آزمون t تک نمونه¬ای، آزمون t دو گروهی مستقل استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که که بین صلاحیت حرفه¬ای و الگوهای تدریس معلمان فارغ التحصیل از مراکز تربیت معلم با سایر دانشگاه¬ها تفاوت معنی¬داری وجود ندارد. همچنین نتایج پژوهش بین صلاحیت حرفه¬ای و الگوهای تدریس معلمان زن و مرد تفاوت معنی¬داری نشان نمی¬دهد. همچنین( صلاحیت حرفه¬ای، شناختی، نگرشی و مدیرتی) و(سیستم اطلاعات پردازی، سیستم اجتماعی، سیستم انفرادی و سیستم رفتاری) معلمان شهرستان، بالاتر از متوسط است.