مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : علامه طباطبایی
تاریخ دفاع : 1381/07/16
اساتید راهنما : دکتر نیکنامی
اساتید مشاور : دکتر سلیمی زاده
اساتید داور : دکتر تقی پور ظهیر
مشاهده سایر پایان نامه های محمد عزیزیان
چكيده تحقيق: ارزيابي عملكرد كاركنان عبارت است از سنجش منظم و سيستماتيك كار افراد در رابطه بانحوة انجام وظيفه آنها در مشاغل محوّ‌له و تعيين تواناييهاي بالقوه موجود در آنها جهت رشد و بهبود. ارزيابي عملكرد يكي از وظايف مهم مديريت انساني است و از خطيرترين وظائف مديران و سرپرستان است. درهرسازمان فرد براي پيشرفت و نيل به اهداف تعيين شده شغل نياز به آگاهي از موقعيت خود دارد، اين آگاهي موجب مي‌شود كه از نقاط قوت و ضعف عملكرد و رفتار خود مطلع شود و تمهيدات لازم را براي اثربخشي بيشتر كوششهايش بكار برد. سازمانها نيز به شناخت كارائي كاركنان خود نياز دارند تا براساس آن، وضعيت نيروي انساني خود را بهبود بخشيده و بدين طريق بر حجم توليد و ارائة خدمات خود بيفزايند و در روند حركات خود تحولات مثبت ايجاد كنند. در اين راستا، پژوهش حاضردرصدد شناسائي ساختار نظام ارزيابي عملكرد كاركنان آموزش و پرورش شهرستان مياندوآب بوده، تا با مطالعه اسناد و مدارك موجود و نظرخواهي از كاركنان، در جهت تقويت نقاط قوت و رفع نقايص و كاستيها پيشنهادات لازم را به مديران ارائه دهد. جامعه آماري ما كليه كاركنان آموزش و پرورش مذكور بوده، بنابراين از گرفتن نمونه امتناع شد و فرضيه‌ها در دو بعد محتوايي (شاخصها و استانداردها) و اجرايي (روشهاي انجام ارزيابي، منابع ارزيابي (ارزيابي كنندگان)، دوره هاي ارزيابي، نحوة استفاده از نتايج حاصله)تنظيم گرديد كه همگي مبني بر وجود تفاوت بين وضع موجود و وضع مطلوب نظام ارزيابي بود. كه نتايج فرضيه ها همگي وجود اختلاف را در بين دو وضعيت تأئيد كردند و در كل استنتاج گرديدكه، بين وضع موجود نظام ارزيابي عملكرد و وضع مطلوب تفاوت معني‌داري حاكم است.