بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت ارتباط با مشتری(مورد مطالعه کارکنان بانک تجارت شعب تهران)
1397/05/30 22:47:03
مقطع : دانشجوی کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد واحد الکترونیک
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : حاجیه رجبی فرجاد
اساتید مشاور : نیلوفر میرسپاسی
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های حاجیه رجبی فرجاد
سازمانها از جمله بانکها به عنوان سیستمهای باز اجتماعی که با محیط زمینهای و محیط تعاملی خود در تعامل فزاینده قرار گرفتهاند، برای محقق ساختن اهداف مدنظر خویش ناچارند خود را با این تغییرات و تحولات پرشتاب و بیسابقه همآهنگ نمایند و برای بقای معنادار در جهت سازوکاری (تغییر خود و محیط در جهت مطلوب) هر چه بیشتر گام بردارند. تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت ارتباط با مشتری انجام شد. تحقیق حاضر از نوع کاربردی، توصیفی و پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر تمامی کارکنان بانک تجارت در تهران است که تعداد آنها برابر با 2200 نفر میباشد. روش نمونه گیری تصادفی ساده خواهد بود. حداقل حجم نمونه لازم 328 نفر میباشد که این تعداد مبنای تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. به منظور توصیف یافتهها، از جداول و نمودارهای فراوانی استفاده شد. ضمن این که به منظور توصیف بهتر دادهها از شاخصهای مرکزی و همچنین شاخصهای پراکندگی بهره گرفته شد. در بخش آمار استنباطی و در راستای تایید یا عدم تایید نرمال بودن توزیع دادهها جهت سنجش متغیرها از آزمون کلموگروف اسمیرونوف استفاده گردید. در این تحقیق با توجه به نوع متغیرها و به منظور آزمون فرضیهها از آزمونهای همبستگی و رگرسیون استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی ازآن است که سرمایه اجتماعی ومدیریت ارتباط با مشتری با هم رابطه دارند.