پیش بینی اهمال کاری تحصیلی بر اساس طرح واره های ناکارآمد اولیه ، باورهای فراشناخت با ویژگی های شخصیتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
1397/10/07 17:06:29
مقطع : دانشجوی کارشناسی
دانشگاه : لرستان مرکزآموزش عالی نورآباد
تاریخ دفاع : 1397/10/01
اساتید راهنما : خدیجه فولادوند
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های محمد رئیسی للری
هدف از پژوهش حاضر پیش بینی اهمال کاری تحصیلی بر اساس طرح واره های ناکارآمد اولیه ، باورهای فراشناخت با ویژگی های شخصیتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه می باشد . پژوهش حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی محسوب می شود. لذا از نوع تحقیقات توصیفی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در سال تحصیلی 97-96 به تعداد 476 نفر بوده است از آن جایی که حجم جامعه مورد پژوهش 476 نفر می باشد با استفاده از جدول مورگان تعداد 213 نفر از افراد جامعه به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونهگیری در پژوهش حاضر از نوع روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای می باشد. ابزار این پژوهش شامل 1-پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راث بلوم 2- پرسشنامه فراشناخت ولز 3- پرسشنامه پنج عاملی شخصیّتی کاستا و مککری (NEO-FFI) می باشد . یافته های پژوهش نشان ميدهد، ضريب همبستگي پيرسون محاسبهشده (654/0) در سطح خطاي 01/0=α معنيدار است (01/0>sig)، لذا فرض Ho رد و فرض H1 مورد تائيد قرار ميگيرد؛ بنابراين چنين استنباط ميشود که با اطمينان بالاي 99 درصد بی پیش بینی اهمال کاری تحصیلی بر اساس طرح واره های ناکارآمد اولیه ، باورهای فراشناخت رابطه مثبت (مستقیم) وجود دارد؛ يعني با افزايش نمرات باورهای فراشناختی در بين دانشجویان، نمرات ویژگی های شخصیتی دانشجویان نيز افزايش مييابد. بر اين اساس فرضيه فوق مورد تائيد قرار ميگيرد.