مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه شهید بهشتی
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : دکتر علی اکبر افضلیان
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های امیر طالبی شیخ سرمست
در این تحقیق، طراحی کنترل کننده های پایدارساز مقاوم جهت اعمال بر سیستم موتور سنکرون
مغناطیس دائم به کار رفته به عنوان موتور پیشران خودروی الکتریکی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته
است. امروزه با توجه به افزایش روز افزون آلاینده های زیست محیطی، استفاده از خودروهای الکتریکی به
عنوان وسایل نقلیه دوستدار محیط زیست، از اهمیت بسزایی برخوردار شده است. کنترل دقیق، سریع و
بدون خطای موتور خودرو به عنوان یکی از مهمترین اجزای به کار رفته در ساختار آن، با توجه به
نایقینی های موجود در اثر تغییرات ایجاد شده در پارامترهای موتور سنکرون مغناطیس دائم در شرایط
کاری خودرو، تغییرات دمایی موتور خودرو در اثر کار مداوم و تغییرات دمایی محیط، اعمال اغتشاش
گشتاور بار ناشی از دینامیک های خودرو، شوک و لرزش های ناشی از ناهمواری های جاده و یخ زدگی آن،
تغییر وزن سرنشینان، احتمال خرابی در تجهیزات متصل به موتور و عوامل دیگر و نویز فرکانس بالای
ناشی از خطای موجود در ابزار اندازه گیری در مسیر پسخورد امری بسیار ضروری است. یکی از بهترین و
پربازده ترین رویکردهای کنترلی مورد استفاده در این زمینه، رویکرد کنترل مقاوم می باشد. با پیاده سازی
سیستم کنترل مقاوم به عنوان سیستم کنترلی موتور خودرو، این کنترل کننده با ارضای ملزومات کنترل
مقاوم از جمله پایداری و عملکرد مقاوم، سبب ایجاد توانایی ردیابی سریع، بدون خطا و دقیق ورودی
سرعت و گشتاور مرجع در موتور خودرو شده و قابلیت عملکرد مطلوب آن را در برابر انواع نایقینی های
پارامتری، اغتشاش ها و نویزها به طور چشمگیری افزایش می دهد. لذا سرنشینان خودرو از احساس
امنیت، آسایش و راحتی برخوردار می شوند. لذا در این تحقیق، پس از مدل سازی موتور سنکرون مغناطیس دائم، سه سیستم کنترل مقاوم با رویکردهای mu، ∞