مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : ایلام
تاریخ دفاع : 1392/03/11
اساتید راهنما : دکتر یاسان اله پوراشرف
اساتید مشاور : دکتر زینب طولابی
اساتید داور : دکتر اسفندیار محمدی
مشاهده سایر پایان نامه های حسن رحیمی پردنجانی
قدرت برند، با ارزش ويژه برند مشتری محور برای تمایز برند از مفهوم ارزیابی دارايي، مربوط مي شود. يكي از مفاهیمی كه بتوان از طريق آن در بازاريابي مدرن موفق عمل كرد و بين برند شركت و برند رقبا تمايز ايجاد نمود، تمركز بر قدرت اجتماعي برند به عنوان ذهنيت و برداشت مشتريان در فرآيند تصميم به خريد می باشد که این ذهنیت مي توانند در مورد ويژگي هاي آن برند بوجود آید. بنابراین هدف از این پژوهش، بررسی روابط بین قدرت و مسئولیت اجتماعی برند با نگرش نسبت به برند و نیت خرید مصرف کنندگان برند سامسونگ در شهر شهرکرد بوده است. حجم نمونه از فرمول جامعه نامحدود و از روش نمونه گیری تصادفی ساده برابر با 171 نفر برآورد شده است. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه استاندارد بوده و روایی آن توسط متخصصان مدیریت و بازاریابی تایید شده و پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ 89 /0 برآورد شده است. همچنین در این تحقیق برای گردآوری اطلاعات پیشینه و مبانی نظری از روش کتابخانه ی و داده های آماری از روش میدانی به کار گرفته شده است. این پژوهش بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی و بر اساس چگونگی به دست آوردن داده های مورد نیاز، از نوع تحقیقات توصیفی و پیمایشی می باشد. برای تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه از شاخص های آماری نظیر فراوانی، جداول و نمودارها در بخش آمار توصیفی، و از آزمونهای کلوموگروف-اسمیرنوف، همبستگی اسپرمن، دوجمله ای، من-ویتنی، کروسکال والیس و تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری، موجود در بسته های نرم افزاری SPSS وLISREL در بخش آمار استنباطی استفاده شده است.
نتایج بدست آمده نشاندهنده آن است که قدرت اجتماعی برند، مسئولیت اجتماعی برند، بر نگرش نسبت به برند نیت خرید مصرف¬کنندگان از برند سامسونگ به طور معناداری تأثیر¬گذار می¬باشد. این درحالی است که تأثیر مسئولیت اجتماعی برند بطور مستقیم محسوس می باشد.
واژگان کلیدی: قدرت اجتماعی برند، مسئولیت اجتماعی برند، نگرش نسبت به برند، نیت خرید.