مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه پیام نور استان تهران
تاریخ دفاع : 1394/03/07
اساتید راهنما : دکتررکسانا فکری
اساتید مشاور :
اساتید داور : دکتر محمد فتحیان
مشاهده سایر پایان نامه های سید قاسم سلیمی زاویه
برندگان در محیط در حال تغییر جهان امروزی کسانی هستند که به طور مداوم نوآوری و توسعه محصول جدید را به منظور تأمین و تضمین پایداری خود به کار میگیرند. این پایان نامه درصدد ارائه روشی جهت مدیریت ریسک در فرآیند توسعه محصول جدید در صنایع خودرو سازی ایران می باشد و مشتاقانه برای برآوردن ضرورت نوآوری در مدیریت ریسک در فرآیند توسعه محصول جدید تلاش می نماید.علاوه بر آن برای چرخه عمر نوآوری سازمانی روش مدیریت ریسک در فرآیند توسعه محصول جدیدبا یک تکنیک کارآمد برای مدیریت ریسک ابتدا شش نوع اصلی ریسک (سازمانی،مدیریتی،مالی، منابع تولید،بازاریابی، فنی) در توسعه محصول جدید و مرتبط با فازهای توسعه محصول جدید را شناسایی نموده و سپس به کمک روش تجزیه و تحلیل شکست و روش فرآیند تحلیل شبکه ای این عوامل ریسکی را اولویت بندی و رتبه بندی نموده و در نهایت با استفاده از روش معادلات ساختاری ارتباط معنادار بین مدیریت ریسک و توسعه محصول جدید را به اثبات رسانیده است.نتیجه حاصل از این تکنیک به کار گرفته شده حاکی از این است که ریسک سازمانی از بیشترین اهمیت در مدیریت ریسک فرآیند توسعه محصول جدید برخودار بوده و ریسک فنی کمترین اهمیت را دارا می باشد . همچنین زیر عامل فقدان تجهیزات کافی (ریسک منابع تولید) از بیشترین اهمیت و امتیاز در توسعه محصول جدید برخودار است و در نهایت روش معادلات ساختاری با احتمال 95 درصد اطمینان می دهد که بین مدیریت ریسک و فرآیند توسعه محصول جدید ارتباط معناداری وجود دارد