مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
تاریخ دفاع : 1398/02/18
اساتید راهنما : دکتر حجت مهکویی
اساتید مشاور :
اساتید داور : دکتر خادم الحسینی و دکترصابری
مشاهده سایر پایان نامه های پوریا استکی
این پایان نامه با موضوع تحلیلی بر نقش دیپلماسی شهری در توسعه گردشگری شهر اصفهان نوشته شده است. هدف اصلی از این پژوهش تحلیلی بر نقش دیپلماسی شهری در توسعه گردشگری شهر اصفهان می باشد. اصفهان، دومین شهر پهناور ایران پس از تهران، و سومین شهر پرجمعیت ایران، براساس استانداردهای یونسکو به عنوان شهر خلاق، است که از نوآوری و توانمندی‌های شهروندان در توسعه پایدار شهری استفاده می‌کند امروزه دیپلماسی شهری یکی از موضوعات اساسی در توسعه گردشگری می باشد .در دیپلماسی شهري می توان از بازنمایی جمعی شامل جنبه ها و بخش هاي معرفی، خبررسانی، آموزش و توصیف شـهر کـه توسـط وبگـاه هـاي شهرداري و رسانه هاي گردشگري، دانشگاهی، آموزشی و غیره ارائه می شوند، استفاده نمود. در عین حال با شعار هر شـهروند یـک شـهر نیـز مـی تـوان بازنمایی فردي و شخصی شامل تجارب زندگی، گردشگري و تحقیقاتی افراد را به صورت عکس، خاطره، تجربیات، توصیه ها و یافته ها(توصیه ها و تبلیغات گوناگون به صورت کلمات، عبارات و مقاله هاي مختلف در مورد زندگی، اقامت، بازدید، امکانات گردشگري، خرید، اجارة آپارتمان و ملک و غیره) منعکس نمود. برند سازی و نماد سازی برای شهرها یکی از ملزومات دیپلماسی شهری می باشد. اهمیت دیپلماسی در برندسازي از این روست که بسیاري از مردم بدون اینکه به شهر خاصی رفته باشند، به واسطه بازنمایی ها و برندسازي هـاي مناسب در مورد شهر از طریق دیپلماسی فعال شهري اطلاعات متنوعی دارند یا حداقل چیزهایی درباره آنها شـنیده انـد. بـه همـین دلیـل بازنمـایی و برندسازي مناسب شهر در ارائۀ تصویر جذاب و مثبت و جذب بیشتر گردشگران مؤثر خواهد بود. این پژوهش به روش کیفی و از نظر هدف ترکیبی از روشهای توصیفی- تحلیلی است و قلمرو مکانی این پژوهش شهر اصفهان می باشد. در این پژوهش سعی شده است اطلاعات مورد نیاز با استفاده از مطالعات کتابخانه¬ای، میدانی، پرسشنامه باشد. جامعه آماري این پژوهش کارشناسان، دانشجویان و اساتید مرتبط با رشته جهانگردی می¬باشند. و روش نمونه -گيري در زمان پژوهش روش نمونه گیری بصورت تصادفی (اتفاقی) و روش محاسبه آن بر اساس فرمول کوکران انجام می¬گیرد. کلید واژه : گردشگری، دیپلماسی شهری، دیپلماسی، اصفهان