مقطع : کارشناسی
دانشگاه : آزاد اسلامی واحد کرمان
تاریخ دفاع : 1391/04/30
اساتید راهنما : جناب آقای محمد خضری مقدم
اساتید مشاور :
اساتید داور : سرکار خانم ها سمیرا فیضی و فتانه جلال کمالی
مشاهده سایر پایان نامه های علیرضا ممیززاده
هنر تجلی روح سیری ناپذیر انسان است .به همین روی هنرمند می¬آفریند، تا که باشد گنجینه¬ایی گران سنگ و میراثی ماندگار که در روزگار پیش از تاریخ تا عهد باستان و عصر اسلامی بجا مانده و تحسین جهانیان را برانگیخته سازد. طراحی نشانه اگر چه هنری نوین به نظر می رسد ولی با بررسی تاریخ و مطالعه در این مورد پی به قدمت این هنر می بریم، که تنها اسمی نوین به خود گرفته است و دارای سمت و سویی مشخص، برای ارائه طرحی؛ با هدف و مفهوم خاص به مخاطب خود، شده است. نکته اینجاست، نشانه می تواند برای جامعه قابل فهم باشد که عناصر آن، برایش تعریف شده و قابل لمس باشد، همانند زبان و خط که از عناصر ارتباطی بشر است و تنها این عناصر برای افراد جامعه همزمان قابل فهم است. نقوش سنتی ایران نیز از عناصری بصری تعریف شده برای مردم ماست وبی شک این نقوش تاثیرات زیادی توانسته¬اند در طراحی نشانه های ایرانی بگذارند. تحقیق پیش روبه روش توصیفی، تحلیلی وگردآوری اطلاعات آن به روش کتابخانه¬ایی انجام شده است.از این منظر باتوجه به ویژگی¬های هویتی وانتقال پیام به کمک نشانه می توان نقوش گیاهی را به عنوان عنصری کاربردی موثر درطراحی آن مورد استفاده قرار داد.