مقطع : دکتری
دانشگاه : دانشگاه شمال
تاریخ دفاع : 1398/11/20
اساتید راهنما : مهدی طالب پور- محمدحسین رضوی
اساتید مشاور : انوشیروان کاظم نژاد
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های بابک عظیمی ثانوی
هدف:هدف از مطالعه حاضر طراحی مدل بهره وری کوانتومی در وزارت ورزش و جوانان ایران است که برآمده از تغییر نگرش از طریق مهارت های کوانتومی در زمینه افزایش بهره وری می باشد. روش‌شناسی پژوهش:روش تحقیق از نوع آمیخته(کمی و کیفی) است. از تکنیک تحلیل مضمون(تم) جهت حصول مؤلفه های بهره وری کوانتومی و از روش های آمار توصیفی و استنباطی برای تأیید مدل و تأکید بر صحت نتایج بهره برده شد. جامعه آماری پژوهش مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان کشور بودند. در دوبخش کیفی و کمی به ترتیب تعداد 14نفر و 188 نفربه عنوان نمونه آماری مورد ارزیابی قرار گرفتند. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته مهارتهای کوانتومی و بهره وری بود. روایی صوری و محتوایی توسط گروهی از اساتید مدیریت ورزشی صاحب نظر دانشگاهی تائید شد. برای محاسبه پایایی مصاحبه ها از پایایی بازآزمون و پایایی بین دو کدگذار و برای پرسشنامه نیز ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزارWarpPls انجام شد. یافته‌ها: یافته ها نشان داد در بررسی تحلیل عاملی تأئیدی تمامی مقادیر سنجه های مرتبط در حد معناداری بوده و مدل از پایایی کافی برخوردار است. همچنین مقادیر پایایی ترکیبی، روایی همگرایی و افتراقی متغیرها نیز در حد مطلوبی قرار داشت. مدل ارائه شده نیز از برازش مطلوبی برخوردار بود(208/0=APC، 615/0=ARS، 065/2=AVIF)و بر اساس ضرایب مسیر مورد تأئید قرار گرفت. نتیجه‌گیری:نتایج، اهمیت و اولویت مهارت های هفتگانه مدیریت کوانتومی را بر شاخص های بهره وری بیان نموده و بر اجرای الگوی حاصل از تحقیق در سازمان ها جهت افزایش قابل توجه بهره وری تاکید دارد. بطوریکه خلاقیت کوانتومی و تعهد کوانتومی از مولفه های بهره وری کوانتومی از مهارت دیدن کوانتومی منتج شد و سایر مولفه های نیز به ترتیب ذیل گزارش شد: انگیزش و مشارکت کوانتومی از مهارت تفکر کوانتومی؛ ارتباطات کوانتومی از مهارت احساس کوانتومی؛ کاهش هزینه و تعهد و انعطاف کوانتومی از مهارت شناخت کوانتومی؛ انعطاف پذیری و انگیزش کوانتومی از مهارت عمل کوانتومی؛ تعهد کوانتومی از مهارت اعتماد کوانتومی؛ تعهد و مشارکت کوانتومی از مهارت وجود کوانتومی حاصل گردید.