بررسی رابطه بین شبکههای اجتماعی مجازی و افکار و عقاید دانشآموزان (مطالعه موردی دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان اسفراین)
1399/05/30 11:44:17
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه ازاداسلامی واحد بجنورد
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : مریم حافظیان
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های مریم حافظیان
هدف پژوهش حاضر "بررسی رابطه بین شبکههای اجتماعی مجازی و افکار و عقاید دانشآموزان (مطالعه موردی دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان اسفراین)" است. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ نوع پژوهش توصیفی – پیمایشی، از نوع همبستگی است. جامعه آماری کلیه دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان اسفراین به تعداد 3000 نفر و نمونه طبق جدول کرجسی – مورگان 341 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقه¬ای است. ابزارگردآوری اطلاعات دو پرسشنامه محقق ساخته بود. پرسشنامه فضای شبکههای مجازی دارای 23 سؤال و پرسشنامه افکار و عقاید دارای 50 سؤال می¬باشد که پایایی و روایی پرسشنامه¬ها مورد تأیید استاد راهنما قرار گرفت. برای تجزیهوتحلیل یافته¬ها در بخش آمار توصیفی از جدول توزیع فراوانی، نمودار، میانگین و انحراف استاندارد و براي انجام تحلیل عاملی اکتشافی و جهت بررسي و تحلیل فرضیات تحقیق از تحلیل رگرسیون چندگانه از نرمافزار Spss نسخه18 و جهت بررسي و تحلیل فرضیات تحقیق از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار Lisrel8.8 استفاده شده است. نتایج نشان داد که: بین شبکههای اجتماعی مجازی و اعتقادات دینی دانشآموزان دوره متوسطه رابطه وجود دارد. بین شبکههای اجتماعی مجازی و اعتماد اجتماعی دانشآموزان دوره متوسطه رابطه وجود دارد. بین شبکههای اجتماعی مجازی و آزادیهای اجتماعی دانشآموزان دوره متوسطه رابطه وجود دارد. بین شبکههای اجتماعی مجازی و دیدگاههای خانواده دانشآموزان دوره متوسطه رابطه وجود دارد. بین شبکههای اجتماعی مجازی و افکار و عقاید دانشآموزان دختر و پسر تفاوت میانگین معناداری وجود دارد.