مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما :
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های مریم حافظیان
هدف کلی پژوهش حاضر «بررسی رابطه بین کیفیت فناوری اطلاعات و عملکرد شغلی کارکنان با نقش واسطه گری هوش سازمانی» می¬باشد. روش پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی و از نظرهدف کاربردی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کارکنان سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی را تشکیل می دهند که با استفاده از جدول کوکران و از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 121 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. روش انجام تحقیق به صورت میدانی و ابزارگردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد کیفیت فناوری اطلاعات مارتینز لورنز (2004) و همکاران (اشتراک اطلاعات، هم افزایی در اطلاعات، ذخیره اطلاعات، تسهیل در فرایندها، افزایش شرکت در فعالیتها)، پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی کارکنان پاترسون (2003) (دانش شغلی، مهارت های کارکنان در شغل، شایستگی کارکنان در شغل، توانایی درک) و پرسشنامه استاندارد هوش سازمانی آلبرشت (2003) (چشم انداز مشترک، سرنوشت مشترک، میل به تغییر، روحیه اتحاد و توفیق، فشار عملکرد) که به ترتیب آلفای کرونباخ بدست آمده 96/0 و 86/0 و 89/0 می¬باشد. تکنیک آماری مورد استفاده در این تحقیق، آمار توصیفی و استنباطی و مدل ارزیابی معادلات ساختاری می باشد و روایی پرسشنامه ها از نوع محتوایی بوده که مورد تایید استاد راهنما قرار گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات با کمک نرم افزارهای 22 spss و 8 Lisrel انجام شده است. نتایج نشان می دهد که بین کیفیت فناوری اطلاعات و عملکرد شغلی کارکنان با نقش واسطه گری هوش سازمانی رابطه معنادار وجود دارد. همچنین با توجه به آزمون مدل معادلات ساختاری (ضریب تعیین مسیر) مدیریت کیفیت جامع در تاثیر گذاری فن آوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی دارای نقش میانجی بوده از سوی دیگر بین کیفیت فناوری اطلاعات و عملکرد شغلی کارکنان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.