مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : مریم حافظیان
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های مریم حافظیان
هدف این پژوهش امکان سنجی استفاده از عناصر قومی وبومی در تدوین استانداردها و الگوهای لباس و پوشش مناسب دانش آموزان دوره ابتدایی بود. این پژوهش از نظر هدف جزء پژوهش¬های کاربردی و از نظر شیوه اجرا توصیفی، مقایسه¬ای انجام گردید. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه معلمان مقطع ابتدایی به تعداد 260 نفر جامعه آماری نمونه 167 نفر حجم نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از دو روش کتابخانه ای ومیدانی استفاده شده است. برای سنجش از پرسشنامه محقق ساخته 36 سوالی استفاده شد. ¬روایی محتوایی پرسشنامه توسط استاد درحوزه مدیریت مورد تایید قرار گرفت. سنجش اعتبار پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مقدار 867/0 محاسبه شد. جهت تحليل و آزمون فرضيات نيز با كمك آمار استنباطي آزمون تی میانگین با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده گردید. نتایج آزمون تی یک طرفه نشان داد عوامل آداب و رسوم قومی و محلی، میراث فرهنگی،آموزش و تبلبغ و قوانین و مقررات با دارا بودن میانگین نمره قابل قبول و مطلوب نقش مهمی در تدوین استانداردها و الگوهای لباس و پوشش مناسب دانش آموزان دوره ابتدایی دارد.