مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : مریم حافظیان
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های مریم حافظیان
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین اخلاق حرفه ای با انتقال دانش ضمنی و خودگشودگی اساتید دانشگاه پیام نور واحد آشخانه انجام گرفت. این پژوهش از حیث هدف یک پژوهش کاربردی است، و از جهت روش اجرا توصیفی – پیمایشی (همبستگی) می باشد.جامعه آماری شامل کلیه مدرسین دانشگاه پیام نور به تعداد 150 نفر می باشند. با توجه به جدول نمونه گیری کرجسی - مورگان (1978) تعداد 108 نفر به روش نمونه¬گیری تصادفی طبقه ای برای نمونه انتخاب گردید. به منظور گرد آوری داده ها از سه پرسشنامه استاندارد استفاده گردید، برای انتقال دانش ضمنی از پرسشنامه13 گویه ای مقیمی و برای مولفه خودگشودگی از پرسشنامه خود گشودگی آکسو و اوزدمیر 28 گویه ای استفاده شد. برای اخلاق کاری از پرسشنامه اخلاق کاری گریگوری، سی، پتی ۱۹۹۰ که شامل ۲۳ گویه می باشد استفاده شد.بعد از تایید روایی، پایایی هر سه پرسشنامه به کمک روش ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 937/0 و907/0و841/0 بدست آمد. در این پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی و با استفاده از نرم افزار SPSS و LISREL 8.80 برای تعبیر و تفسیر داده های جمع آوری شده استفاده شده است. در توصیف داده ها از شاخص هاي آماري همچون فراواني، ميانگين، انحراف معيار و درصد (در قالب جدول و نمودار) و براي بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف و برای استنباط از داده ها، از آزمون هاي آماري شامل آزمون همبستگی پیرسون ، استفاده شده است و در پایان با استفاده از لیزرل به تحلیل مسیر آن پرداخته شده است. نتایج نشان داد، بین اخلاق حرفه ای با انتقال دانش ضمنی و خودگشودگی اساتید دانشگاه پیام نور واحد آشخانه رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.