ارائه مدل علّی در تبیین روابط سرمایه اجتماعی و کمالگرایی با واسطه گری نوآوری سازمانی
1399/05/30 12:37:59
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : مریم حافظیان
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های مریم حافظیان
در این پژوهش رابطه سرمایه اجتماعی و کمال گرایی با نقش میانجی نوآوری سازمانی در قالب یک مدل علّی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان آموزشوپرورش شهرستان بجنورد به تعداد 4903 نفر که بر طبق فرمول کوکران 356 نفر به شیوه نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش سه پرسشنامه سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال (1998)، کمالگرایی هیل و همکاران (2004) و نوآوری سازمانی آمید و همکاران (2007) بود. روایی پرسشنامه ها صوری و محتوایی بود که مورد تائید اساتید حوزه مدیریت قرار گرفت و پایایی آنها از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب (82/0، (77/0) و (78/0) برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل یافته¬ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی به کمک نرمافزار آماری spss22 و از نرم¬افزار AMOS16 به منظور بررسی روایی و پایایی و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است و از روش مدل¬سازی معادلات ساختاری بهمنظور تحلیل فرضیه¬های مربوط به متغیرهای میانجی استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که بین سرمایه اجتماعی و کمالگرایی با نقش میانجی نوآوری سازمانی کارکنان اداره آموزشوپرورش شهرستان بجنورد رابطه وجود دارد.