نقش ادراک از توسعه حرفهای بر دلبستگی شغلی، فلات محتوایی شغل و فرسودگی شغلی معلمان مقطع ابتدایی
1399/05/30 12:50:35
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : مریم حافظیان
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های مریم حافظیان
اين پژوهش با هدف بررسی نقش ادراک از توسعه حرفهای بر روی دلبستگی شغلی، فلات محتوایی شغل و فرسودگی شغلی در معلمان ابتدایی شهرستان بجنورد صورت گرفت. روش پژوهش توصیفی - همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماري، شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی شهرستان بجنورد مشتمل بر1500 نفر بود که 297 نفر به عنوان حجم نمونه به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه دلبستگی شغلی کانونگو(1982)، پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش(2001)، پرسشنامه فلات محتوایی میلیمان(1992) و ادراک از توسعه حرفه ای از چامبرلاین(2008) استفاده شد. برای سنجش روایی پرسشنامه ها از روایی محتوایی و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب 86/0، 93/0 ، 84/0 و 81/0 محاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده¬های آماری از طریق نرم افزار SPSS نسخه 19 و آمار استنباطی (روش معادلات ساختاری) به کمک نرم افزار AMOS نسخه 16 استفاده شد. نتایج نشان داد، بین نقش ادراک از توسعه حرفهای بر روی دلبستگی شغلی، فلات محتوایی شغل و فرسودگی شغلی معلمان ابتدایی شهرستان بجنورد رابطه وجود دارد.