بررسی تاثیر همراستایی استراتژیک و پاسخگویی به بازار بر عملکرد شرکت (مطالعه موردی: شرکت صنایع غذایی شام شام شیراز)
1399/06/14 15:12:53
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : ازاد شیراز
تاریخ دفاع : 1397/11/09
اساتید راهنما : دکتر فضل اله کاظمی
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های خاطره رضایی
همراستايي استراتژيك به يكپارچگي و هماهنگي برنامه¬هاي كاربردي فناوري اطلاعات و اهداف سازمان اشاره دارد. در اين حوزه، نه تنها برنامه هاي فناوري اطلاعات بايستي اهداف، رسالت و استراتژي¬هاي كسب و كار را انعكاس دهد، بلكه برنامه¬هاي كسب و كار نيز بايد به عنوان مرجعي براي برنامه فناوري اطلاعات، برنامه هاي كاربردي و تكنولوژي¬هاي خاص آن باشد. این پژوهش بهمنظور بررسی تاثیر همراستایی استراتژیک و پاسخگویی به بازار بر عملکرد شرکت در شرکت صنایع غذایی شام شام شیراز انجام شد، در این پژوهش متغیرهای پژوهش بهوسیله پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفت. پرسشنامه بین 90 نفر از جامعه آماری که کلیه مدیران و کارشناسان شرکت صنایع غذایی شام شام شیراز میباشد، توزیع شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جهت پاسخ به سؤالات و بررسی فرضیات تحقیق با نرمافزار Smart-PLS از روش بررسی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به روش حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده گردید. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که همراستایی استراتژیک، توانمندی فناوری کارخانه، توانایی سفارشی سازی، قابلیت تحویل و قابلیت کنترل هزینه بر عملکرد شرکت تاثیر مثبت و معنی داری دارند.