مقطع : دکتری
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما :
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های مقداد فرج پور پیربستی
آشفتگی روند تجاری، سبب شده است تا شرکت ها از گرایش های مختلفی برای افزایش عملکرد خود در بازار استفاده کنند. بازارگرایی یک مفهومی است که تمام سازمانها را در بر می گیرد. از این رو هدف پژوهش حاضر در بخش کیفی تدوین الگو و در بخش کمی شناسایی عوامل تاثیرگذار بر بازارگرایی بر اساس تکنولوژی های نوین در صنعت بیمه می باشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان و اساتید دانشگاهی منتخب و متخصص در صنعت بیمه بودند که 12 مصاحبه در دو مرحله انجام و از نظرات آنها استفاده شده و هچنین در بخش کمی مدیران عالی، میانی و اجرایی در صنعت بیمه که به روش احتمالی انجام و 345 نفر برآورد شد. در راستای جمع ‌آوری داده ‌ها از ابزار پرسشنامه بهره گرفته شد که روایی صوری مورد تائید و از طریق سه نرم افزارSPSS و Lisrel و اکسپرت چویس، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به نظرات خبرگان، نتایج رتبه و اهمیت درباره ابعاد بازارگرایی با رویکرد تکنولوژی های نوین به ترتیب ویژگی های شخصیتی مشتریان، مدیریت، کانال ارتباطی، پشتیبانی مالی، دانش و فناوری، تحلیل شرایط بازار می باشد. نتایج فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر ابعاد مدیریت، ویژگی های شخصیتی مشتریان، پشتیبانی مالی، دانش و فناوری و تحلیل شرایط بازار بازارگرایی با رویکرد تکنولوژی های نوین بر عملکرد شرکت های بیمه دارد. همچنین پس از بررسی نتایج حاصل از مدل ساختاری بعد دانش و فناوری بازارگرایی با رویکرد تکنولوژی های نوین بالاترین اثر مستقیم و بعد تحلیل شرایط بازار بازارگرایی با رویکرد تکنولوژی های نوین دارای کمترین اثر بر عملکرد شرکت های بیمه را دارد. همچنین رتیه¬بندی بر نظرات خبرگان درباره ابعاد بازارگرایی با رویکرد تکنولوژی¬های نوین به ترتیب ویژگی¬های شخصیتی مشتریان، مدیریت، کانال ارتباطی، پشتیبانی مالی، دانش و فناوری، تحلیل شرایط بازار بوده است.