نقش کار از راه دور درایجاد اشتغال و بررسی میزان آگاهی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از کار از راه دور
1399/12/06 09:59:30
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
تاریخ دفاع : 1383/12/24
اساتید راهنما : دکتر حیدر قجرعضدانلو
اساتید مشاور : دکتر سوسن سرخوش
اساتید داور : دکتر ناهید مطیع
مشاهده سایر پایان نامه های محمد رضا عباسی
چكيده:
كار از راه دور آرايش و سازماندهي نوين مؤلف ههاي اشتغال از لحاظ بعد زمان و مكان با
استفاده از سيست مهاي رايان هاي و ارتباطي به منظور بهبود نتايج كار م يباشد. كار از راه دور
ساختار و مفاهيم سنتي كار، كارگر، محل كار، ماهيت كار، ماهيت حقوق و دستمزد و به طور
كلي تشكيلات و ساختار آنرا تغ يير م يدهد. كار از راه دور بخشي از فرآيند گسترده تغ ييراتي است
كه از طريق ادغام فناوري جديد بالاخص فناور يهاي اطلاعات و ارتباطات به وقوع م يپيوندند.
هدف اصلي اين تحقيق، بررسی تأثیر كار از راه دور در ايجاد اشتغال و شناسایی ميزان آگاهي
است. و در گروه رو شهای تحقيق » كار از راه دور « دانشجويان دانشگاه آزاد واحد رودهن از
كاربردي قرار م یگيرد. و از نظر روش آماري مورد استفاده، در زمره روش آمار توصيفي استنباطي قرار م یگيرد. به اين صورت كه در اين پژوهش براي جم عآوري سه فصل اول، از روش اسنادي
بهر ه گرفته شده و از فصل چهارم به بعد از روش پيمايشي )پرسشنام هاي( بهر ه گرفته شده است.
در اين تحقيق جامعه آماري 17120 نفر و حجم نمونه 250 نفر م يباشد. يافت ههاي تحقيق
نشان م يدهد كه از 250 نفر 15 نفر آگاهي خيلي پايين، 107 نفر آگاهي پايين، 73 نفر آگاهي
متوسط، 34 نفر آگاهي بالا و 21 نفر آگاهي خيلي بالا دارند.
نتايج حاصله در خصوص فرضيات تحقيق عبارتند از: آشنايي با فناوري اطلاعات در افزايش
ميزان آگاهي دانشجويان از كار از راه دور تأثيرگذار است. آشنايي با كامپيوتر در گسترش
ميزان آگاهي دانشجويان از كار از راه دور تأثيرگذار است. آشنايي با اينترنت در گسترش ميزان
آگاهي دانشجويان از كار از راه دور تأثيرگذار است. تسلط به زبان انگليسي در پيشرفت آگاهي
دانشجويان از كار از راه دور تأثيرگذارنيست. آشنايي با تأثيرات فناوري اطلاعات و ارتباطات در
افزايش آگاهي دانشجويان از كار از راه دور تأثيرگذار نيست. آشنايي با مفاهيم و مصاديق كار از
راه دور در آگاهي دانشجويان از كار از راه دور تأثيرگذار است.
واژ ه های كليدي: بازار كار، عرضه و تقاضاي نيروي كار، بيكار، كار از راه دور، فناوري
اطلاعات و ارتباطات