مقطع : کارشناسی
دانشگاه : فردوسی مشهد
تاریخ دفاع : 1389/06/31
اساتید راهنما : محسن قاضی خانی
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های هادی دستورانی
مدیریت پاشش سوخت که شامل شکل پاشش و زمان بندی پاشش است، اثر مهمی بر عملکرد موتور به ویژه شکلگیری آلایندهها دارد. در این مطالعه از نرم افزار دینامیک سیالات محاسباتی AVL Fire برای شبیه سازی زمان پاشش سوخت در موتورهای دیزل و تأثیر آن در میزان تولید دوده، استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که هر چه زاویهی شروع پاشش به مرگ بالا نزدیک میشود ماکزیمم دودهی تولید شده افزایش مییابد. همچنین مقدار دودهای که در نهایت (بعد از مصرف شدن مقداری دوده) باقی میماند نیز افزایش مییابد. از آنجایی که با افزایش نسبت کربن به اکسیژن (C/O) مقدار تشکیل دوده نیز افزایش مییابد، هر چه زاویهی شروع پاشش به مرگ بالا نزدیک میشود به علت زیادتر شدن فشار محفظه و همچنین زودتر شروع شدن احتراق (کم شدن تأخیر در احتراق) مخلوط شدن سوخت و هوا ناقص بوده و بنابراین حجم مخلوط غنی زیادتر میشود که نتیجهاش شکلگیری دودهی بیشتر میباشد