مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع : 1393/11/27
اساتید راهنما : دکتر سید علیقلی روشن
اساتید مشاور : دکتر بهروز مینایی
اساتید داور : دکتر امین رضا کمالیان و حبیب ا... سالارزهی
مشاهده سایر پایان نامه های حامد احمدی
صنعت بازی‌های رایانه‌ای در دنیا، چهارمین تجارت پرسود به حساب می‌آید و در سال 2015 سودی بالغ بر 110 میلیارد دلار ‏برای این صنعت پیش‌بینی شده است که اگر ایران بتواند تنها 1% از این سود را به‌خود اختصاص دهد، رقمی بالغ بر یک میلیارد ‏دلار نصیب کشور عزیزمان خواهد شد و از طرفی، امروزه اکثر سازمان‌ها برای حفظ رشد و بقاء نیازمند توسعه‌ کارآفرینی سازمانی ‏هستند؛ در واقع کارآفرینی سازمانی لازمه‌ی احیاء مجدد و ارتقای عملکرد شرکت‌هاست.‏ پژوهش حاضر تلاشی در جهت شناسایی عوامل پیش‌برنده و بازدارنده محیطی سازمان، که توسعه‌ی کارآفرینی سازمانی را تحت ‏تأثیر قرار می‌دهند، می‌باشد که طی آن ابتدا به بیان عوامل محیطی (پیش‌برنده و بازدارنده) درونی و بیرونی کارآفرینی سازمانی ‏از دیدگاه صاحب‌نظران مختلف پرداخته شده است، در ادامه با استفاده از روش‌شناسی کیو، درصدد شناسایی ذهنیت‌های گوناگون ‏کارشناسان و مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور و سازمان‌های مربوطه با صنعت گیم، در ارتباط با عوامل محیطی ‏کارآفرینی سازمانی در این بنیاد (سازمان) می‌باشیم و با حجم نمونه 37 نفر و با توزیع پرسشنامه کیو (با آلفای کرونباخ 4/98% ‏عوامل پیش‌برنده و آلفای کرونباخ 9/96% عوامل بازدارنده) به گردآوری اطلاعات پرداخته شده که در نهایت پس از مرتب سازی ‏‏48 گویه از نمونه کیو پیش برنده در خصوص عوامل پیش برنده محیطی، 6 گروه از عقاید و ذهنیت ها شکل گرفت و در مورد ‏‏48 گویه از نمونه کیو بازدارنده در خصوص عوامل بازدارنده محیطی، 3 گروه از عقاید و ذهنیت های مشارکت کنندگان شکل ‏گرفت.‏