بررسی نگرش دانشجويان مقطع کارشناسی رشته کتابداری واطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در مورد تأثير اينترنت برتسهيل يادگيری در درس کارآموزی(دروس عملی)
1393/12/11 13:46:47
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : آزاد همدان
تاریخ دفاع : 1387/mm/dd
اساتید راهنما :
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های رضا تاج آ بادی
چکیده :
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش دانشجویان مقطع کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در باره تاثیر اینترنت برتسهیل یادگیری در درس کارآموزی و دروس عملی انجام شده است.
روش گردآوری و تحلیل داده ها: روش پژوهش مورداستفاده از نوع پیمایشی ( توصیفی)بوده است و ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه ( 27 سوال) می باشدکه بین 56 دانشجوتوزیع شده است . تجزیه و تحلیل داده ها با روشهای آماری توصیفی و استنباطی ( آزمون کای اسکوئر)انجام شده است .
یافته ها: یافته های پژوهش نشان دادکه پرکاربرد ترین ابزارهای اینترنتی در جهت رفع نیازهای اطلاعاتی دانشجویان مورد بررسی، موتورهای جستجو با 4/21درصدو کتابخانه های دیجیتال و پایگاههای اطلاعاتی هر کدام با 9/ 17بوده اند. از دیدگاه دانشجویان مورد آزمون، تاثیر گذارترین ویژگیهای اینترنت در فرایند یادگیری به ترتیب رتبه بندی ، رفع نیازهای اطلاعاتی ، افزایش روزآمدی ،افزایش سرعت ، افزایش دانش حرفه ای و صرفه جویی درزمان بوده است .برای مشخص کردن معنی داری تأثیر اینترنت در تسهیل یادگیری و فهم بهتر هر یک از دروس عملی مورد توجه در پژوهش ( با تاکید بردرس کارآموزی ) از آزمون مجذور خی ( کای اسکوئر ) استفاده شده است . یافته ها نشان داد که تأثیر اینترنت در تسهیل یادگیری در درس کارآموزی ودرو س عملی معنی دار می باشد .
نتیجه گیری: بهره گیری از اینترنت به عنوان یک ابزار کمک آموزشی در تسهیل یادگیری دروس عملی و کارآموزی دانشجویان رشته کتابداری و اطلاع رسانی موثر بوده است .