مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
تاریخ دفاع : 1390/05/20
اساتید راهنما : دکتر گیلانی نیا
اساتید مشاور : دکتر گنجی نیا
اساتید داور : دکتر طالقانی
مشاهده سایر پایان نامه های مجید قنبری نژاد اسفقن سری
با افزايش تعداد کاربران اينترنت، نحوه ي استفاده کاربران از اين ابزار تعاملي به عنوان بخش موثر در تصميمات و اقداماتِ خريد، توجه محققين و صاحب نظران را به خود جلب کرده است؛چرا که نزديک به ۷۲ درصد از کاربران ِاينترنت حداقل يکبار در ماه به صورت آن لاين (Online)به جستجوي کالاهاي مختلف مي پردازند.آمیخته بازاریابی به معنی مجموعه زمینه ها یا مقوله های مهم در بررسی ها،تصمیم گیری ها و ارزیابی های مربوط به بازاریابی یک بنگاه است و شامل:محصول،قیمت،توزیع،ترفیع می باشد.تحقیقات انجام شده در این زمینه بیانگر آن است که: آمیخته بازاریابی اینترنتی نیز شامل همان"4p" می باشد. امروزه با توجه به گسترش روزافزون اینترنت و خدمات ارتباطی،تولید کنندگان و فروشندگان به اهمیت ویژه اینترنت و استفاده از آن جهت فروش محصولاتشان پی برده اند.در این پژوهش سعی بر آنست تا آمیخته بازاریابی اینترنتی و سنتی در تمایل به خرید محصولات فرهنگی با یکدیگر مقایسه شود.جامعه آماری این تحقیق 385 نفر از خریداران محصولات فرهنگی می باشند که حداقل یک بار خرید اینترنتی را انجام داده اند.برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS،در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است که با توجه به ادبیات و مطالعات صورت گرفته در این زمینه این سوال مطرح میشود که آیا بین آمیخته بازاریابی سنتی و اینترنتی در تمایل به خرید محصولات فرهنگی تفاوت معناداری وجود دارد یا خیر؟نتیجه تحقیق نشان داد که بجز متغیرهای مستقل ترفیع و توزیع در آمیخته بازاریابی سنتی و اینترنتی، سایر متغیرهای تحقیق تفاوت معناداری در تمایل به خرید محصولات فرهنگی دارند.