تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی خدمات(8ps)، بر تمایل به خرید بیمه نامه های عمر و پس انداز (موردکاوی: شرکت بیمه ایران،شهر رشت)
1394/01/03 11:00:48
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : دکتر محّمد طالقانی
اساتید مشاور : دکتر علی قلی پور سلیمانی
اساتید داور : دکتر کامبیز شاهرودی
مشاهده سایر پایان نامه های محمدرضا تقی زاده جورشری
بیمه یکی از ابزارهای مفید مدیریت خطر،برای تأمین آرامش و آسایش افراد جامعه و راه حلی برای پاسخ به نیازهای جوامع بشری در مقابل بروز حوادث ناگهانی و غیر قابل پیش بینی می باشد.امروزه بیمه یکی از ابزارهای مهّم اقتصادی و اجتماعی است که اتکاء به آن در بخش های مختلف تجاری،خدماتی و اقتصادی اجتناب ناپذیر بوده و بعنوان یک صنعت،در رشد و توسعه اقتصادی پایدار کشورها نقش مهّم و تأثیر گذاری دارد.در بین انواع بیمه نامه ها،بیمه نامه های عمر و پس انداز،هم به جهت تأمین نیازمالی افراد خانواده بعد از فوت سرپرست آن و هم به جهت پس اندازی،دارای موقعیتی ممتاز هستند.امّا علی رغم وجود مزایای فوق، به زعم آمار و ارقام،این نوع بیمه نامه ها از جایگاه مناسبی درکشور برخوردار نیستند.در این پژوهش با توّجه به نقش انکارناپذیر بازاریابی در توسعه و گسترش این بیمه نامه ها،مدل مدیریت منسجم خدمات مورد استفاده قرارگرفت و تأثیر هر یک از عناصر هشتگانه آن،از طریق آزمون Tو دوجمله ای،برمیزان تمایل به خرید بیمه نامه های عمر و پس انداز سنجیده شد.نتایج آزمون نشان می دهد عناصرقیمت،محصول و ترغیب و آموزش مشتری از بیشترین تأثیر درمیان سایر عوامل برخورداربوده و عنصر شواهد فیزیکی نیز مورد تأیید قرار نگرفت.
واژگان کلیدی: بیمه،بیمه عمر و پس انداز،آمیخته بازاریابی خدمات،مدیریت منسجم خدمات.