بررسی رابطه بین عوامل سازمانی با استقرار مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی
1393/10/13 16:51:25
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : علامه طباطبایی
تاریخ دفاع : 1393/01/25
اساتید راهنما : دکتر عباس عباسپور
اساتید مشاور : دکتر مصطفی نیکنامی
اساتید داور : دکتر محمدعلی نعمتی
مشاهده سایر پایان نامه های رضا شکورزاده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه عوامل سازمانی(فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، فناوری اطلاعات، مدیریت منابع انسانی و استراتژی و رهبری) با استقرار مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به روش پیمایشی- همبستگی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی بوده است که تعداد آنها 175 نفر و تعداد نمونه مورد پژوهش120نفر بر اساس جدول مورگان می باشند. اطلاعات پژوهش با استفاده از دو پرسشنامه مدیریت دانش لاسون و عوامل سازمانی با پایایی 96% و 97% از فرمول آلفای کرونباخ بدست آمد است. برای تحلیل داده ها از همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس دو طرفه استفاده شد. نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که بین عوامل سازمانی(فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، فناوری اطلاعات، مدیریت منابع انسانی و استراتژی و رهبری) با استقرار مدیریت دانش رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل واریانس دو طرفه نشان داد که هیچ یک از اثرات اصلی جنسیت و سابقه و نیز اثر تعاملی سابقه و جنسیت معنادار نمی باشد