مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : ازاد ملایر
تاریخ دفاع : 1393/07/16
اساتید راهنما : علیرضا عقیقی
اساتید مشاور : فریدون سلیمی
اساتید داور : محمد عظیم خدایاری
مشاهده سایر پایان نامه های پروین افشار
تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر بازاریابی عصبی در ایجاد و گسترش بازار مصرف کنسرو انواع غذاهای ایرانی با قارچ، انجام شده است. برای نیل به این هدف از طریق بررسی مطالعات پیشین، ابعاد بازاریابی عصبی شامل: متغیّرهایی همچون جلب اعتماد مصرف کننده، تنوع در اندازه محصول، استفاده از استعاره های واقعی و تداعی خاطرات، تائید جمع، تحریک احساسات خرید مصرف کننده با استفاده از حواس پنجگانه. همچنین متغیّر جلب اعتماد که شامل سه مؤلفه قیمت محصول، کیفیّت محصول، اجرای تعهدات توسط تولید کننده می باشد، شناسایی گردیدند. جامعه آماری این تحقیق را مصرف کنندگان کنسرو در شهر همدان تشکیل می دهند. تعداد نمونه با استفاده از فرمول محاسبه حجم نمونه در جامعه محدود شهر همدان، معادل 384 نفر مصرف کننده محاسبه گردید که از طریق نمونه گیری تصادفی از جامعه در دسترس، اعضای نمونه از میان مشتریان سوپرمارکت های سطح شهر همدان انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده که در قالب سؤالات مبتنی بر طیف پنج گزینه ای لیکرت تنظیم شده اند. روایی این پرسشنامه بر اساس نظرات اساتید دانشگاهی تائید گردید. ضریب آلفای کرونباخ(9/0) بدست آمده نیز بیانگر پایایی مناسب پرسشنامه است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و اسمارتPLS انجام گرفت. نتایج بدست آمده از این تحقیق نشان می دهد که بکارگیری ابعاد بازاریابی عصبی تأثیر مستقیمی بر ایجاد و گسترش بازار مصرف کنسرو انواع غذاهای ایرانی با قارچ دارد.
واژگان کلیدی: بازاریابی عصبی، ایجاد و گسترش بازار مصرف، شبکه عصبی، بازاریابی، کنسرو سازی