مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : علامه طباطبایی
تاریخ دفاع : 1393/06/31
اساتید راهنما : دکتر زهره دهدشتی شاهرخ
اساتید مشاور : دکتر وحید ناصحی فر
اساتید داور : دکتر کریمی علویجه
مشاهده سایر پایان نامه های حمید مظفری
امروزه شبکه های اجتماعی با نرخ فزاینده ای افزایش یافته اند و بخش جدایی ناپذیر زندگی افراد شده است و فضای مجازی جایگزین فضای فیزیکی شده است و افراد برای انجام کار،برقراری ارتباط، تفریح، سرگرمی و... از فضای مجازی استفاده می کنند. به دلیل استفاده زیاد از فضای مجازی امروزه تبلیغات اینترنتی نیز گسترش یافته است و اکثر شرکت ها از تبلیغات اینترنتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند که به نوعی جایگزین تبلیغات سنتی شده است. بنابراین به دلیل استفاده زیاد افراد از شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی با استقبال زیادی مواجهه شده است. ایجاد و حفظ وفاداری به برند یکی از زمینه های اصلی تحقیقات بازاریابان است که بازاریابان از ابزارهای متعددی برای حفظ وفاداری به برند مشتریان استفاده می کنند. شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهای جدیدی است که برای حفظ وفاداری به برند مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. لذا در این تحقیق به بررسی تأثیر جامعه در شبکه های اجتماعی بر وفاداری به برند مشتریان می پردازیم. برای گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ای بین دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی توزیع گردید و از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی نسبی استفاده شده است و 375 نفر از دانشجویان به آن پاسخ دادند. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر گردآوری داده ها یک تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS،LISREL استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که جامعه برند بر روی رابطه مشتری با محصول، رابطه مشتری با برند، رابطه مشتری با شرکت تأثیر دارد.اما بر روی رابطه مشتری با دیگر مشتریان تأثیر ندارد. همچنین رابطه مشتری با محصول،رابطه مشتری با شرکت، رابطه مشتری با دیگر مشتریان بر اعتماد به برند تأثیر دارد. اما رابطه مشتری با برند بر روی اعتماد به برند تأثیر ندارد. همچنین اعتماد به برند بر روی وفاداری به برند تأثیر بسزایی دارد.