مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : سیستان و بلوچستان
تاریخ دفاع : 1390/09/12
اساتید راهنما : امین رضا کمالیان و کامبیز طالبی
اساتید مشاور : نورمحمد یعقوبی
اساتید داور : حبیب اله سالارزهی
مشاهده سایر پایان نامه های سید محمد صادق خاکسار
رقابت در بازار پر التهاب امروزي تنها وابسته به اتخاذ راهبردهاي كارآفرينانه مبتني بر منابع
موجود و توانمندي هاي سازماني به عنوان كليد شناسايي فرصت هاي سودآور است. اين
فرصت هاي سودآور را در بستر راهبردهاي كارآفرينانه، فرص تهاي كارآفرينانه م ينامند. يكي از
موضوعاتي كه در سال هاي اخير و در صنايع مختلف به عنوان منشا فرصت هاي كارآفرينانه
مطرح شده است، كيفيت خدماتپسازفروش است. امروزه شركت هاي بزرگ مانند شرك تهاي
خودروسازي از خدماتپسازفروش به عنوان فرصتي كارآفرينانه در جهت كسب سود بيشتر
بهره مي گيرند. بدين منظور در اين تحقيق به شناسايي استراتژيهاي فعلي شركت ايرا نخودرو
و همچنين شناسايي و اولويتبندي استراتژيهاي جديد در محيط رقابتي پرداخته شده و در
ادامه سعي شده است تا با معرفي استراتژيهاي جديد تاثير خدمات پس از فروش بر فرصت هاي
كارآفرينانه (مبتني بر بازار و محصول) بررسي شود. روش تحقيق پيمايشي و تحليلي -
همبستگي است و جامعه آماري كليه مديران ارشد بخ شهاي بازاريابي، فروش و خدمات پس از
فروش شركت ايرا نخودرو در تهران م يباشد. به منظور تحليل داده هاي پرسشنامه از روش
استفاده شده است. در نهايت نيز با توجه به دانش و خبرگي SPSS دلفي و همچنين نرم افزار
تحليل، اولويتبندي و QSPM و الگوي EI ماتريس ،TWOS نمونه آماري، داده ها با ماتريس
پيشنهادات لازم جهت تدوين استراتژيهاي آتي ارائه مي گردد. در مرحله دوم تاثير ابعاد
خدماتپسازفروش بر استراتژيهاي تدوين شده (تحت عنوان استراتژيهاي كارآفرينانه مبتني
بر محصول و مبتني بر بازار) بررسي مي گردد. از اينرو فرضيات تحقيق با استفاده از آزمون
تحليل مسير در مدل معادلات ساختاري، تحليل رگرسيون و با استفاده از نرم افزارهاي
مورد تحليل قرار مي گيرند. جامعه آماري در اين بخش تحقيق كليه SPSS و 16 LESREL8.5
صاحبان خودروي سمند در تهران هستند كه در سال 1388 اقدام به خريد خودرو نمود هاند.
نتايج تحقيق نشان مي دهد كه خدمات پس از فروش در شركت ايران خودرو بر راهبردهاي
كارآفرينانه مبتني بر بازار تاثيرگذار است. بنابراين از راهبردهاي توسعه بازار و رهبري هزينه
مي توان به عنوان فرصت هاي كارآفرينانه بهره جست.