مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه سمنان
تاریخ دفاع : 1392/07/09
اساتید راهنما : علی اکبر امین بیدختی
اساتید مشاور : لاله جمشیدی
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های سید احمد محمدی حسینی
بسیاری از دانشمندان پیشنهاد کرده اند که هم مدیریت کیفیت فراگیر و هم یادگیری سازمانی می تواند به صورت جداگانه وبه طور موثر نوآوری را تقویت کنند. اما سوال این است که آیا ارتباطی بین مدیریت کیفیت فراگیر و یادگیری سازمانی وجود دارد؟ این پژوهش دو هدف عمده را دنبال می کند: 1) معین کردن ارتباط علّی بین مدیریت کیفیت فراگیر، یادگیری سازمانی، نوآوری سازمانی. 2) مشخص کردن اینکه آیا یادگیری سازمانی بر نوآوری سازمانی تأثیر دارد و می تواند نقش میانجی بین مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری سازمانی بازی کند؟روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. برای سنجش متغیرهای پژوهش سه پرسشنامه با طیف 5 گزینه ای لیکرت استفاده شده که این پرسشنامه ها میان 253 نفر از کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه های سبزوار توزیع شد. نتایج پژوهش حاکی از این بود که یادگیری سازمانی تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر نوآوری سازمانی را میانجی گری می کند.