مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : آزاد اسلامی واحد ابهر
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : دکتر محمود نورایی
اساتید مشاور : دکتر بابک حاجی کریمی
اساتید داور : دکتر بامداد پرتویی
مشاهده سایر پایان نامه های داود حسین آبادی ساده
داشتن کارآیی و اثربخشی در تبلیغات تجاری برای سازمانها از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، هدفگیری در بازار با استفاده از هر رسانه ای می بایست از یک متدولوژی قاعده مندی پیروی کند ، داشتن تعادل در کیفیت پیام و رسانه در رسیدن به اهداف تبلیغات لازمه یک تبلیغ موفق است ، در تحقیق حاضر بحث بهینه سازی رسانه بیلبورد با توجه به معیارهای موجود مثل هزینه ، تعداد بازدید ، سطح پوشش مورد بررسی قرار گرفته ، در صورت نداشتن دقت و صحت ، این رسانه می تواند نتیجه منفی که همان آزردگی بصری را بدنبال داشته باشد ، وجود بیلبورد برای شرکتهای كوچك که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید است. بیلبورد در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم اثر بودن تبلیغات در رسانههای چاپی میتواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را جلب كند. از سوی دیگر صاحبان این نوع تبلیغات دنبال مشتری نمیگردند بلكه این مشتریان هستند كه آنها را مییابند ، هدف تحقیق بالا بردن دقت در استفاده از این ابزار مفید رسانه ای است ، الگوریتم رقابت استعماری به عنوان یک الگوریتم جدید فراابتکاری که از سیستم سیاسی اجتماعی الهام گرفته است به عنوان یک مدل ریاضی در حل مسئله بکار گرفته شده است ، دلیل استفاده از این الگوریتم بخاطر ماهیت آن است که بین علوم انسانی و علوم ریاضی ارتباط برقرار می کند. 116 بیلبورد در سطح شهر تهران انتخاب شد و اجرای مدل نتایج مطلوبی را در خصوص سطح بازدید و پوشش ارائه نمود ، این تحقیق از لحاظ هدف تحقیق، تحقیقی کاربردی می باشد و هدف آن توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص می باشد .