مقطع : دانشجوی دکتری
دانشگاه : آزاد واحد زنجان
تاریخ دفاع : 1392/05/02
اساتید راهنما : دکتر قهرمانی
اساتید مشاور : دکتر طالبی
اساتید داور : دکتر برقی
مشاهده سایر پایان نامه های سجاد امامویردی
این پژوهش به هدف بررسی رابطه مديريت مدرسه محوري با خلاقيت مديران ومعلمان دبیرستانهای پسرانه دولتی شهرستان خوی انجام شده است، ، روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است وجامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران ودبیران دبیرستانهای دولتی پسرانه شهرستان خوی (270 نفر) می باشد که نمونه آماری 140 نفر، بطوریکه 40 نفر مدیر بروش سرشماری و100 نفر دبیر بصورت تصادفی ساده انتخاب شده است، ابزار جمع آوری اطلاعات دو پرسشنامه استاندارد خلاقیت ومحقق ساخته مدیریت مدرسه محوری است روایی پرسشنامه ها با نظر متخصصان ذیربط تایید وپایایی آنها با ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه مدیریت مدرسه محوری(925/.) وپرسشنامه خلاقیت (87/.) مورد تایید قرار گرفت.داده ها به کمک آمار توصیفی واستنباطی تجزیه وتحلیل گردید. وبا توجه به اینکه با استفاده از آزمون کولموگروف –اسمرینوف نرمال بودن داده ها ثابت شد جهت تجزیه وتحلیل داده ها از آزمونهای پارامتریک ضریب همبستگی پیرسون ورگرسیونهای ساده وچندگانه وآزمون آنوا استفاده شد نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها نشان می دهد که تمامی مولفه های خلاقیت (سیالی ، انعطاف ، بسط ، ابتکار )رابطه معنی داری با مدیریت مدرسه محوری دارند و نتایج رگرسیون نشان می دهد که تمام مولفه های مدیریت مدرسه محوری (تمرکززدایی ، انعطاف پذیری، مشارکت پذیری و تفویض اختیار)با توجه به تاثیر مثبت برروی خلاقیت دبیران ومدیران به عنوان پیش بینی کننده های خلاقیت می باشد .وتفاوت معنی داری بین مدیریت مدرسه محوری برحسب مدرک تحصیلی وجودداشته ومدیریت مدرسه محوری از دیدگاه دبیران ومدیران دارای مدرک تحصیلی دیپلم بیشتر از لیسانس و لیسانس بیشتر از دیپلم می باشد وبین خلاقیت بر حسب مدرک تحصیلی تفات معنی داری وجودندارد.وپژوهشگر با توجه به نتایج بدست آمده از تحقیق که حاکی از وجود رابطه قوی بین مدیریت مدرسه محور وخلاقیت است .