مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد
تاریخ دفاع : 1392/06/28
اساتید راهنما : دکتر حسن صابری
اساتید مشاور : دکتر محمود دهقان نیری
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های فرشید حسن زاده
سازمانهای خدماتی امروزه با محیط رقابتی روزافزونی روبروهستند.درچنین محیط رقابتی وپیچیده ای سازمان ها با تکالیف دشوار جهت تمایز عملکرد خود با سایر شرکت ها و پیشی گرفتن از رقبا مواجه هستند.یکی از مواردی که سازمان هارا از هم متمایز می کند، کیفیت خدمات ارائه شده از سوی آنها است. به همین منظور سازمان های خدماتی سعی در توسعه فعالیت های خود ودر نتیجه جلب رضایت مشتریان خود دارند. دانشگاه از جمله سازمانهایی است که درحال حاضر با گسترش آموزش عالی وافزایش موسسات خصوصی وغیر دولتی با رقابت روزافزونی مواجه است وبرای رقابت در چنین محیط رقابتی، باید رضایت دانشجویان را مدنظر قراردهد، به عبارتی دیگر مهمترین مسئله برای سازمان های آموزشی آگاهی از نگرش دانشجو نسبت به خدمات مورد نیاز آنها وهمچنین رضایت آنان از خدمات ارائه شده است. در این پژوهش متغیرهایی که با توجه به نظر خبرگان جهت رضایت دانشجویان انتخاب شده اند را مورد ارزیابی قرار داده ایم.برای تجزیه و تحلیل این پژوهش با توجه به اینکه پرسشنامه رتبه ای بوده و با توجه به این که نمیتوان شاخص عددی واقعی برای آن طراحی کرد و همچنین با توجه به عدم توجه مدلها به عدم اطمینان و عدم قطعیت ،از تئوری مجموعه راف جهت تحلیل و ارزیابی آن استفاده میکنیم.نتایج بیانگر آن میباشدکه(خدمات آموزش+کیفیت آموزش و اساتید+کتابخانه+تدارکات) دارای بیشترین درصد کیفیت طبقه بندی بوده و 58 کاهش برای آن یافت شد که تمامی متغیرهای آن دارای یک میزان تاثیر گذاری میباشند.همچنین از قوانی استخراج شده بیانگر این موضوع میباشد که دانشگاه از لحاظ رضایت کلی دانشجویان در سطح متوسط قرار دارد.