مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما :
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های رؤیا محمدی
چکیده: یکی از عوامل مهم در تحقق توسعه کشاورزی، نظام بازاریابی محصولات کشاورزی است. اطلاعات به عنوان مهمترین عامل تسهيل كننده و نيروي حياتي نظام بازاريابي بوده و نقش مؤثري در افزايش كارآيي نظام بازاريابي دارد. امروزه کشاورزان برای بهبود بخشیدن به کمیت و کیفیت بازاریابی محصولات کشاورزی نیازمند دسترسی به اطلاعات دقیق و به روز هستند. ICTs با تسریع و تعدیل در تبادل اطلاعات می تواند نقش کلیدی در بازاریابی محصولات کشاورزی ایفا نماید. بدین منظور تحقیق حاضر با هدف شناسایی نقش ICTs در بازاریابی محصولات کشاورزی شهرستان گرمسار انجام گرفته است. تحقیق از نوع کاربردی و روش تحقیق آن همبستگی انتخاب شد. ابزار اصلی تحقیق پرسشنامه و به منظور بررسی روایی تحقیق، پرسشنامه در اختیار اساتید راهنما، مشاور و کارشناسان صاحب نظر قرار گرفت و برای سنجش پایایی پرسشنامه نیز آزمون مقدماتی از طریق تکمیل 30 پرسشنامه به عمل آمد و ضریب کرونباخ آلفا 64/98 درصد محاسبه گردید. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل 109 نفر از مروجان و کارشناسان کشاورزی شاغل در اداره جهاد کشاورزی، مراکز خدمات کشاورزی، شرکتهای خدمات فنی و مهندسی کشاورزی و اداره تعاون روستائی شهرستان بودند. تجزیه و تحلیل آماری پس از استخراج داده ها از طریق نرم افزار SPSS Version 16 صورت گرفت. نتایج توصیفی این تحقیق نشان داد که وضع بازاریابی محصولات کشاورزی در وضع نسبتاً مطلوبی قرار دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که فناوریهای جدید، قابلیتها و استلزامات بکارگیری ICTs، 45 درصد از متغیروابسته را تبیین کرده اند. واژگان کلیدی: فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICTs)، بازاریابی محصولات کشاورزی.