بررسی تاثیر درس پژوهی بر ارتقا صلاحیت های حرفه ای معلمان دوره ی ابتدایی شهرستان ساری ناحیه یک
1394/05/04 20:02:12
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه مازندران
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما :
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های عماد روشن قیاس
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر درس پژوهی بر ارتقا صلاحیت های حرفه ای معلمان دوره ی ابتدایی ناحیه یک ساری انجام شده است. این پژوهش از نوع توصیفی بوده و با روش علی مقایسه ای انجام شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان دوره ی ابتدایی ناحیه یک ساری به تعداد 650 نفر در سال تحصیلی 93-92 می باشد که از طریق جدول کرجسی و مورگان تعداد 242 نفر انتخاب شدند که با رعایت نسبت ها در دو گروه همتا 121 نفره قرار داده شدند.(گروهی که در درس پژوهی شرکت کردند و گروهی که در درس پژوهی شرکت نکردند.) جمع آوری اطلاعات از طریق مشاهده کلاس درس معلمان و با ابزار مقیاس درجه بندی رفتار در طول چهار ماه صورت گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات از طریق نرم افزار spss انجام گرفت. نتایج نشان داد رویکرد درس پژوهی عاملی موثر در ارتقا صلاحیت های حرفه ای معلمان ابتدایی ناحیه ساری بوده است و صلاحیت های معلمانی که در درس پژوهی شرکت کردند به طور معناداری بهتر از معلمانی است که در درس پژوهی شرکت نکردند.