مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما :
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های عادله سمیعی زفرقندی
هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات سبز در بین مصرف کنندگان جوان است. با استفاده از متغیر های رفتار آگاهانه ی مصرف کننده در خرید، اثربخشی درک شده از سوی مصرف کننده،نگرانی زیست محیطی ،ارزش درک شده ی سبز،ریسک درک شده ی سبز، به عنوان متغیر مستقل، و مقاصد خرید سبزبه عنوان متغیرهای وابسته، مدل تحقیق شکل گرفته است. روش تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و بر حسب روش تحقیق، توصیفی است که با بکارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده‌های مورد نیاز جمع‌آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران می باشد و از روش نمونه گیری به روش تصادفی استفاده گردیده و تعداد400 نمونه قابل قبول جمع‌آوری گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS و LISREL انجام شده و نتایج پژوهش نشان می دهد که متغیرهای رفتارآگاهانه ، ارزش درک شده و همچنین اثربخشی درک شده از سوی مصرف کننده برروی قصد خرید سبز تاثیر مثبت داشته و نیز ریسک درک شده و نگرانی زیست محیطی متغیرهایی هستند که بر قصد خرید سبز تاثیر منفی دارند. کلمات کليدی: بازاریابی سبز، رفتار آگاهانه مصرف کننده در خرید ، اثربخشي ادراك شده توسط مصرف كننده ،نگرانی زیست محیطی ،ارزش درک شده سبز،ریسک درک شده سبز،قصد خرید.