مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : تهران
تاریخ دفاع : 1390/07/23
اساتید راهنما : دکتر سید محمد میرکمالی
اساتید مشاور : دکتر علی اکبر ارجمندنیا
اساتید داور : دکتر ابیلی -دکتر صمدی
مشاهده سایر پایان نامه های اشرف نصیریان
در این پژوهش تلاش شده با بررسی مدل¬های گوناگون آموزش الکترونیکی در کشورهای مختلف مدل مناسبی برای امکان سنجی آموزش الکترونیکی برای آموزش دانش¬آموزان معلول ارائه دهد این تحقيق توصیفی بر اساس پیش¬نیازهای آموزش الکترونیکی با تعداد :21 کارشناس، 81 مدیر، 392 دبیر و 565 دانش¬آموز در سال 89-90 به ترتیب با روش سرشماري كامل برای کارشناسان و روش تصادفی ساده برای سایر گروه¬ها نمونه¬گیری شد. ابزار گردآوري داده¬ها پرسش¬نامه¬هاي محقق ساخته برای چهارگروه دبیران، کارشناسان، مدیران و دانش¬آموزان معلول مقاطع راهنمائی و دبیرستان، شامل دو قسمت اطلاعات فردی وسوالات تحقیق (شامل مؤلفه¬های آمادگی تجربه، آمادگی منابع انسانی، آمادگی محیطی، آمادگی مالی، آمادگی زیر ساختی، آمادگی محتوی و آمادگی فرهنگی) می¬باشد. که بر اساس مقياس 5 مرحله¬اي "ليكرت" انجام شده¬است. داده¬هاي حاصل از پرسش¬نامه به کمک نرم افزار اس.پی.اس.اس 17 و با استفاده از شاخص¬های آمار توصیفی و آمار استنباطی تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد وضعیت موجود امکانات یادگیری الکترونیکی در ادارۀ آموزش و پرورش استثنائی استان کرمان با توجه به میانگین محاسبه شده در سطح نسبتاً مطلوبی قرار دارد. قابل ذکر است که این تحقیق بر اساس پیش¬نیازهای آموزش الکترونیکی انجام شده و قابلیت کاربرد در امکان سنجی آموزش الکترونیکی در سایر سازمان¬ها ومدارس را نیز دارا می-باشد.