مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع : 1392/07/20
اساتید راهنما : دکتر حبیب زارع احمدآبادی
اساتید مشاور : دکتر سید حیدر میرفخرالدینی
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های محمدعلی سنگبر
در دهه‏های اخیر باتوجه به پیچیدگی‏های محیطی، همکاری‏های بین‏شرکتی به منبع عظیمی از مزیت‏های رقابتی برای شرکت‏ها تبدیل شده است. تحقیقات حاکی از عدم موفقیت این ساختارهای همکاری در بلند مدت است. در این تحقیق با توجه به ماهيت پوياي شراکت راهبردی، مبتنی بر روش پویایی‏های سیستم عوامل مؤثر بر موفقیت شراکت راهبردی در خوشه صنعتی کاشی و سرامیک استان یزد بررسی شده است. هدف از اجرای این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت شراکت راهبردی، ایجاد ساختار روابط بین آن‏ها و ارائه مدلی جهت تحلیل تصمیم‏های شراکت است. با توجه به تأکید ادبیات تحقیق بر سرمایه‏های ارتباطی و تأیید صاحب‏نظران، تعهد، رویکرد همکارانه، اعتماد متقابل و رضایت از همکاری به عنوان عوامل کلیدی موفقیت شراکت راهبردی در نظر گرفته شده است. در این پژوهش پس از تدوین نمودار علی-معلولی و جریان سیاست‏‏های مختلف جهت مدیریت مؤثر شراکت با استفاده از نمودار جریان بررسی شد؛ در نتیجه‏ی این بررسی‏ها مشخص شد که متولیان اتحاد باید کاهش تعارضات غیرکارکردی و ایجاد حس مشترک بین شرکا و کاهش تضاد را در اولویت برنامه‏ریزی خود قرار دهند.