مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : الغدیر تبریز
تاریخ دفاع : 1393/11/27
اساتید راهنما : مجید باقرزاده
اساتید مشاور : داوود بهبودی
اساتید داور : حسین میرزایی
مشاهده سایر پایان نامه های بیتا چراغی
ضرورت بحث پیرامون الگوی مصرف، ناشی از به همپیوستگی و ارتباط متقابل و چندگانه الگوی مصرف با دیگر اجزا جامعه است؛ به نحوی که تغییر در هریک باعث تغییر در دیگری می¬گردد. در كشور ما به دليل درآمدهاي سرشار نفتي شاهد افزايش درآمد ملي و سرانه بودهايم، تقاضا براي مواد غذايي مخصوصاً محصول برنج در طي دو دهه اخير افزايش يافته است بر اساس آمار سازمان جهانی خواربار و کشاورزی، فائو، سرانه¬ی مصرف برنج در ایران 60 درصد بیشتر از میانگین جهانی است یعنی سرانه مصرف برنج در ایران سالانه 17 کیلوگرم بیشتر از میانگین جهانی است با شناخت الگوی مصرف خانوارها می¬توان پیش¬بینی نمود که آنها تحت تأثیر شرایط مختلف چگونه واکنش نشان می¬دهند. این امر کمک می¬کند تا دولت سیاست¬های توزیعی و تخصیصی خود را بهتر تدوین کند. در پژوهش حاضر عوامل مؤثر بر الگوی مصرف برنج با آزمون¬های رگرسیون، مقایسه میانگین و تحلیل واریانس موردبررسی قرارگرفته¬اند و درنهایت با استفاده از نظر خبرگان و آزمون تاپسیس فازی عوامل مؤثر بر الگوی مصرف برنج اولویت¬بندی شده¬اند.