مجید قنبری نژاد اسفقن سری مجید قنبری نژاد اسفقن سری
1394/05/20 06:35:14
حامی مالی

با سلام و عرض ادب خدمت پژوهشگران ارجمند 

اینجانب برای مقالات دنبال یه حامی مالی هستم

طوری که کل کار مقالات با اینجانب و هزینه کنفرانس  "پس از تایید مقاله (مقالات)" با فرد مقابل باشد

پژوهشگران گرامی در صورت تمایل پیام خصوصی بدهند

با تشکر

**کنفرانس پیش رو که قرار است براش مقاله بفرستم:

اولين كنفرانس بين المللي حسابداري، مديريت و نوآوري در كسب و كار' / این کنفرانس در تاریخ 29 شهريور 1394 مشاهده اطلاعات دقیقتر، تاریخهای مهم و محورهای کنفرانس لطفا به صفحه اطلاعات کنفرانس در تقویم مراجعه فرمایید.

[http://www.civilica.com/Calendar-ICAMIB01=اولين كنفرانس بين المللي حسابداري، مديريت و نوآوري در كسب و كار.html]
 

می پسندم (3) دیدگاه (1) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی
مجید قنبری نژاد اسفقن سری مجید قنبری نژاد اسفقن سری
1393/12/28 14:54:45
سير تاريخي مفهوم کارآفريني

سير تاريخي مفهوم کارآفريني را مي توان به پنج دوره تقسيم نمود: دوره اول(قرون 15و16 ميلادي) : در اين دوره به صاحبان پروژه هاي بزرگ که مسئوليت اجرايي اين پروژه ها همانند ساخت کليسا، قلعه ها، تاسيسات نظامي و... از سوي دولتهاي محلي به آنها واگذار گرديد. کارآفرين اطلاق مي شد، در تعاريف اين دوره پذيرش مخاطره، لحاظ نشده است.دوره دوم(قرن 17 ميلادي): اين دوره همزمان با شروع انقلاب صنعتي در اروپا بوده و بعد مخاطره پذيري به کارآفريني اضافه شد کارآفرين در اين دوره شامل افرادي همانند بازرگان، صنعتگران وديگر مالکان خصوصي مي باشد.دوره سوم(قرون18و 19 ميلادي): در اين دوره کار آفرين فردي است که مخاطره مي کند و سرمايه مورد نياز خود را از طريق وام تامين مي کند، بين کارآفرين وتامين کننده سرمايه (سرمايه گذار) ومدير کسب وکار در تعاريف اين دوره تمايز وجود دارد.دوره چهارم(دهه هاي مياني قرن بيستم ميلادي): در اين دوره مفهوم نوآوري شامل خلق محصولي جديد، ايجاد نظام توزيع جديد يا ايجاد ساختار سازماني جديد به عنوان يک جزء اصلي به تعاريف کارآفريني اضافه شده است.دوره پنجم، دوران معاصر(از اواخردهه 1970تا کنون): در اين دوره همزمان با موج ايجاد کسب وکارهاي کوچک ورشد اقتصادي ونيز مشخص شدن نقش کارآفريني به عنوان تسريع کننده اين سازوکار ، جلب توجه زيادي به اين مفهوم شد ورويکرد چند جانبه به اين موضوع صورت گرفت. تا قبل از اين دوره اغلب توجه  اقتصاد دانان  به کارآفريني معطوف بود، اما در اين دوره به تدريج روانشناسان، جامعه شنا سان و دانشمندان و محققين علوم مديريت نيز به ابعاد مختلف کارآفريني و کارآفرينان توجه نموده اند.

تا دهه 1980سه موج وسيع ، موضوع کارآفريني را به جلو رانده است:موج اول : انفجار عمومي مطالعه وتحقيق در قالب انتشار کتابهاي زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکتهاي آنها، چگونگي ايجاد کسب وکار شخصي و شيوه هاي سريع پولدار شدن مي با شد. اين موج از اواسط دهه 1950 شروع مي شود.موج دوم: اين موج که شروع آن از دهه 1960بوده شامل ارائه رشته هاي آموزش کارآفريني در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است که در حال حاضر اين حوزه ها به ساير رشته ها نيز تسري يافته است.موج سوم: اين موج شامل افزايش علاقمندي دولتها به تحقيقات در زمينه کارآفريني و بنگاههاي کوچک، تشويق رشد شرکتهاي کوچک و انجام تحقيقات در خصوص نوآوري هاي صنعتي مي شود که از اواخر دهه 1970 آغاز شده است.امروزه آموزش کارآفرینی به یکی از مهمترین و گسترده‌ترین فعالیت‌های دانشگاهها تبدیل شده است. به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا آموزش کارآفرینی در دورن دوره‌های دانشگاهی و توسط مؤسسات خاص مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. کانادا و برخی کشورهای آسیایی همچون فیلیپین، هند، مالزی نیز گامهای اساسی جهت حمایت از کارآفرینی برداشته‌اند؛ این حمایتها شامل ارائه راهنمائیهای عملی، مشاوره، ارائه تسهیلات مالی و برگزاری دوره‌های ویژه در خصوص کارآفرینی در درون دانشگاهها و یا خارج از دانشگاهها می‌باشد که همگی این موارد انگیزه تمایل به کارآفرینی در میان دانشجویان را ارتقاء می دهد.

 

می پسندم (7) دیدگاه (0) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی